Staan

Mijn zoontje van 4 maanden heeft plotseling de behoefte om te willen staan als hij bij ons op schoot zit.
Nu heb ik via via vernomen dat dit niet goed is voor zijn ruggetje.
Is er iemand die hier meer vanaf weet?
 
zolang je hem maar niet op zijn eigen gewicht laat staan en hem dus goed ondersteunt kan het geen kwaad hoor. Ons dochtertje van 4.5 mnd vindt het ook geweldig, niets mis mee hoor

gr sandra
 
mijn bijna 5 mnd oude zoontje vind het ook geweldig om te staan en wordt zelfs kwaad als ik hem weer neer leg.
De fysio advisdeerde mij om hem daar toch niet in te stimuleren en hem zo veel mogelijk te laten liggen want hij moet leren bepaalde handelingen in een buighouding te doen zoals omrollen, zitten, opstaan enz enz.
maar volgens mij kan het inderdaad niet zoveel kwaad als je hem goed ondersteund, dus laat ik hem afentoe gewoon staan.

Gr. Daisy
 
het kan echt geen kwaad zolang hij erzelf omvraagt kan hij zijn gewicht dragen en is hij hiervoor sterk genoeg, alleen baby's die dit niet uitzichzelf gaan doen,mag je hiervoor niet stimuleren dan is er kans dat de beentjes een verkeerde houding gaan aannemen en dus ook ni goed voor de belasting van de rug,maar zolang jouw zoontje dit zelf wil is er geen gevaar groetjes
 
Terug
Bovenaan