staan

Elske wil niks anders dan staan en zitten. Als ik Elske in de box wil leggen wil ik ze eerst laten zitten zodat ik ze onder de gym kan neerleggen. Maar ze houd heel lan haar benen stijf gestrekt en ik moet wachten tot madam haar benen eens een keer buigt zodat ik ze kan laten zakken.
Als ik haar op 1 knie zet met aan allebei de kanten een been, dan gaat ze staan want dat is maar een paar cm strekken.
Ze vind het hardstikke leuk maar het is ook nog veel te vrog om al zo lang te staan. Het is namelijk geen 5 seconden maar echt lang. Tuurlijk staat ze wel lekker te zwabberen om haar benen en kan ze niet los gelaten worden. maar met een heel klein beetje hulp staat ze heel veel en lang!!
Ze is nu pas (bijna) 4,5 maand en ik vind het toch wel hard gaan, maar wat doen die van jullie dan eigenlijk al met staan??

Liefs Alma

Laat haar niet te lang staan hoor! Dat is slecht voor de heupjes zo jong. Thijs (nu 3) wilde ook heel vroeg al staan en wij lieten hem dat doen. Ook lopen (toen ie 7/8 maanden was) aan 2 handjes. Voor de ontwikkeling van de motoriek is het belangrijk dat alles in de "juiste" volgorde gaat. Eerst rollen, dan zelf zitten, dan kruipen, gaan staan, lopen. Het schijnt ook iets met taalvaardigheid ofzo te maken hebben. Thijs heeft het kruipen overgeslagen; ik merk nog niks....maar het cb heeft me er wel op geattendeerd.
Succes, Patricia

Vlinder wilt ook staan. Als ik haar op schoot hebt, zet ze dr beentje neer en hoef je haar eigenlijk alleen te ondersteunen, verder doet ze het dan zelf.
Ik heb dit ook op het CB verteld. Daar zei ze dat je dit niet moet stimuleren.
Ze moeten eerst liggen, zitten, kruipen en daarna pas staan.
Dus probeer haar niet te laten staan, ook al lijkt het heel knap. Ik laat Vlinder nu steeds op schoot zitten, vind ze ook leuk.
Ze moeten op een gegeven moment zelf gaan staan. Maar nu zijn ze daar nog te klein voor!

Liefs, Kar

hoi hoi,

jeeeeeeeeeeeeeeee wat vroeg zeg!
willem rolt nog niet eens om.. oke misschien ook omdat ie dan over zijn buik heen moet.. hahaha
en daarbij stimuleer ik het juist niet! zo kan ik hem nog ff alleen laten als ik boven ff iets moet pakken en hij speelt zo lief..
het gaat toch allemaal zo snel..  
ik weet het zeker nog 3 keer kinpperen met je ogen en hij zeurt om een brommer...
of hij slaapt weer niet door omdat ie is wezen stappen....

nee, rustig aan......

liefs Annemieke

Ik weet dat het niet gestimuleerd moet worden. En ja dat heeft ook weer effest op hun taalgebruik als ze 1 ding overslaan(kruipen bijvoorbeeld)
Maar zodra ze wat volet onder haar voeten, strekt ze meteen haar benen en krijg ik ze, als ik ze met 2 handen vastheb, niet zomaar in zithouding. Ik moet dus wachten op deze muts totdat ze door haar knieën zakt. Anders krijg ik ze niet onder de gym.
Ondank alles vind ik het wel grapp8ig om te zien. en ze vind het zelf ook zooooo leuk.
Maar wat je zegt, ze moet eerst maar gaan draaien ofzo!!

Liefs Alma

Tja, wat kun je er nu eenmaal aan doen? Mijn nichtje, die is nu ruim een jaar, deed dit ook erg vlot en wilde niet anders. Nou, ze wordt vast wel groot hoor! Zal wel meevallen. Als het slecht voor haar rug of heupen zou zijn, zou ze het toch ook niet kunnen? Ach ik weet het ook niet zeker, maar ik vind het wel knap!

Sorry, hier heb je helemaal niks aan
D

Sven gaat ook al regelmatig staan. hij hoeft maar wat onder zijn voetjes te voelen en staat!!

hij wil lang niet altijd meer zitten, als hij moe is van het staan. maar als je staat zie je natuurlijk veel meer. ik heb het met t cb overlegt en daar zeiden ze, nee hoor maakt echt niks uit als je hem maar vast houd als ie staat.. uhm, nou zei ik: hij kan echt nog niet zonder mijn hulp staan hoor!! net 4 en halve maand, domme opmerking van haar maar goed ik snapte wat ze bedoelde.

liefs cis

Terug
Bovenaan