Staan!

A

Anoniem

Guest
Hallo mede-mamma's,
Daisy is van 4 oktober, dus nu 7 maanden en met zes maanden leerde ze omrollen en heeft hard geoefend, en nu kan ze sinds drie dagen kruipen :) Je zou zeggen dat het wel mooi is zo, maar ze gaat in de hoogste versnelling en heeft zich in het hoofd gehaald om te gaan staan. Ze trekt zich aan me op als ze op schoot zit, klimt tegen me op als we op het kleed spelen, probeert zich op te trekken aan kasten, speelgoedboog etc. Is dat niet een beetje vroeg? Ik heb net een stukje gelezen hier dat je niet te snel moet zijn met staan omdat het niet goed voor ze is. Dus ik maakte me opeens zorgen. Hoewel ze het dus wel kan he. Al sinds 3 maanden wil ze staan maar ik hield het toen wel tegen maar nu heeft ze echt wel die kracht in haar beentjes.
Hoop dat jullie me gerust kunnen stellen, groetjes,
Belinda

Hoi Belinda,
Ze is gewoon erg snel met ontwikkelen. De ene baby praat snel en de ander loopt snel. Geen een baby volgt alles precies zoals het boekje hoor. Het zoontje van een vriendin van mij die kon al met 3 maanden los staan, ze zette hem neer en hij bleef staan! Dit deed ze natuurlijk niet vaak. Ik zou je dochter gewoon lekker haar gang laten gaan maar niet te veel stimuleren, ze kunnen nog vaak genoeg lopen en kruipen en ze zijn maar 1 x baby.
En het zoontje van een nicht van mij die liep trouwens al met 9 maanden! ook extreem vroeg natuurlijk. Zo zie je, elke baby is weer anders. En die van jou heeft het erg snel door!!! Geniet er maar lekker van en ik zou je niet te veel zorgen maken hoor.

Groetjes Ilona

Als je kindje het zelf aangeeft en al kan staan, houdt je het ook niet meer tegen natuurlijk! Lijkt me ook niet nodig idd, als ze het zelf aangeeft is ze er gewoon klaar voor lijkt mij! Lekker genieten!

groetjes Edith

Gewoon lekker haar gang laten gaan hoor. Blijkbaar is ze er aan toe!
De dochter van mijn vriendin stond ook al met 5 maanden aan de tafel.
En zoals eerder gezegd, de een loopt eerder en de ander praat eerder.
Mijn zoontje rol nog niet echt met zijn bijna 6 maanden maar hij brabbelt er aardig op los.

Maar ik zou niet gaan stimuleren.

Hoi Hoi,
Het is zo dat het wordt afgeraden om je baby zelf op de voeten neer te zetten om te staan. Heel veel babies vinden het leuk om te staan en zetten zich gelijk af als je ze vast houdt. Dit is niet goed voor de heupjes en rug.
Maar als je dochter zich zelf optrekt vanuit zit- of kruipstand, dan is er niks aan de hand, want dan kan haar lijftje het aan.
Hetzelfde verhaal eigenlijk als voor bijv. het fietsstoeltje; eerst moeten ze zelf kunnen gaan zitten en dan mogen ze op de fiets.
Ze is wel lekker snel zeg. Geniet er maar lekker van, al moet je haar waarschijnlijk wel goed in de gaten houden nu!?
Groetjes Sil

Dankjulliewel! Het is inderdaad heel leuk... ze kruipt naar haar eigen favoriete speelgoed en gaat daarmee lief zitten spelen. Soms is ze wel een half uur zoet. Maar soms wil ze ook naar de keuken en het kattevoer :) Elke dag ontdek ik nieuwe dingen die niet handig staan, een andere plek zouden moeten hebben. Het wordt hier steeds opgeruimder :)

Terug
Bovenaan