Staan

Hoi,

Onze dochter is nu 10 maanden. Ze staat nu vanaf 9,5 maand stevig op haar beentjes. Ze trekt zich op aan de speiltjes in de box en in haar bed. Hebben deze ook naar beneden staan.
Als ze staat in de box, wil ze niet gaan zitten. Is hier een truckje voor of moeten we haar gewoon laten staan totdat ze zelf gaat zitten??
Als we haar helpen om te gaan zitten wordt ze boos en gaat meteen weer staan.

Groetjes Patricia

 
Ja, ik zou ook zeggen lekker laten staan. Ze is gewoon heel trots op zich zelf dat ze het kan! En ze is het aan het oefenen. Ons mannetje kon al vroeg staat en die moesten we dan ook echt niet tot zit dwingen, want dan werd hij kwaad. Ze gaan van zelf wel weer zitten als het te vermoeiend word voor ze. En ze moeten toch die spieren trainen dus daarom doen ze hun nieuwe truukjes heel vaak in het begin haha.
Ik zou me er niet druk om maken en je dochter lekker haar gang laten gaan!
Liefs,
Mar
 
Maar waarom vraag je dit? Vind je het erg als ze staat?
Als ze al zit en kruipt is het geen probleem. Als ze nog niet kruipt kun je spelletjes doen om het kruipen te stimuleren, bijvoorbeeld achter elkaar aan kruipen onder de tafel door of zoiets.
Onze zoon stond met 8,5 maand (liep kort daarna ook langs meubels), maar liep pas los met 13 maanden, dus over wel/niet snel kunnen lopen zegt het niets.
 
Nee vind het absoluut niet erg dat ze staat. Ben super trots op haar!! Ze heeft sinds vandaag door hoe ze weer terug moet gaan zitten in de box.
Vind het vervelend om te zien als ze valt omdat ze het nog niet helemaal onder de kin heeft.
 
Onze zoon is ook 10 maanden. Hij staat al vanaf 8 maanden in de box.... viel in het begin vaak om.... altijd op zijn hoofd. We mochten hem inderdaad ook niet helpen met zitten! We hebben hem een paar keer geholpen met zijn handjes via de spijlen te laten zakken en hem daarna naar zit te krijgen door een leuk speeltje aan te bieden en dat dan gewoon in de box te leggen.... nu staat en zit hij door elkaar wanneer hij wil.
 
Terug
Bovenaan