Stadium zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hoi allen,

ik ben 23 december voor het laatst ongesteld geweest en volgens bepaalde tabellen ben ik nu dus in de 6e week. Maar al die tabellen gaan uit van een cyclus van 4 weken, terwijl ik een cyclus van 3 weken heb. Betekent dat dan  dat ik nu in de 7e week zit? Het is mijn eerste keer zwanger, vandaar.

Groetjes, Crystel

Hallo crystel,op www.9maand.com  kun je precies invoeren wanneer je laatste menstruatie was en hoelang je cyclus is.Als je op de pagina bent en je scrolled een beetje naar beneden kun je precies zien wat je in moet vullen en dan op berekenen drukken.Daaronder staat dan alles uitgerekend en wat je wilt weten,succes,groetjes kim

Hallo Cristel,

Wat je moet doen is uitgaan van wanneer ongeveer je laaste ovulatie was (als je dat weet) en daar 2 weken bij optellen. Bij een cyclus van 4 weken is de ovulatie  na ongeveer 14 dagen en weer 14 dagen later is je NOD. Het gaat er dus om welke fase bij jou korter duurt om te kunnen bepalen hoe ver je bent.
Verder zou ik de vk bellen en kijken of je op korte termijn een termijn echo kunt krijgen, dan weet je het echt zeker.

Groetjes Anna

Terug
Bovenaan