stagiaire kraamzorg

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi!
Een paar dagen geleden is een mevrouw van de kraamzorg bij ons thuis geweest voor een intakegesprek. Ik heb toen aangegeven dat ik het geen probleem vind als er een stagiaire meekomt met de kraamverzorgster.
Maar achteraf gezien ben ik toch wel aan het twijfelen of ik dat wel wil.
Bij de babyverzorging en huishoudelijke taken vind ik het geen probleem als er een stagiaire bij is. Maar een kraamverzorgster ondersteunt bijv. ook bij het geven van borstvoeding en misschien bij je eigen persoonlijke verzorging als dat nodig is, en het lijkt me niet prettig als er dan een stagiaire meekijkt. Dus ik wou volgende week even naar de kraamzorg bellen om dit te bespreken.
Nu ben ik nieuwsgierig of jullie ervaringen hebben met stagiaires in de kraamzorg?
Zouden jullie het prettig / niet prettig vinden als er een stagiaire meekomt?
Alvast bedankt voor de reacties!
groetjes van Iejoor
30 weken en 4 dagen

nee ik zou het niet erg vinden denk ik hoor ze moeten het ook leren , ik denk dat jij gewoon voorjezelf zoiets moet hebben van dat jij bepaald wat er gebeurd als jij op bepaalde momenten zoiets heb van nou nu even niet die erbij dan moet je dat gewoon zeggen hoor,,
het is ook zo als je iemand niet aardig vind of het klikt niet mag je dat ook aangeven dan krijg je iemand anders want ja het gaat toch om je kraam tijd he !!

bel even en vraag dan hoe dat zit dan zeg je het eerlijk dat je haar misschien niet overal bij wil hebben jjho!
laat je even weten dan

liefs cora

He hoi,

Ik heb tijdens mijn kraamtijd ook een stagiaire gehad.  Ik ben in het ziekenhuis bevallen, maar bij thuiskomst was ik toch bang dat ik er spijt van zou krijgen. Het leek me zo druk ... Dat is helemaal  anders uitgevallen.  Het was een hele gezellige tijd, ik ben super verzorgd  en mijn huis was brandschoon. Met zijn 2-en hebben ze echt heel veel gedaan. Af en toe keek  de stagiaire natuurlijk wel eens mee, maar dat heb ik niet als irritant ervaren.  Integendeel het was gezellig en ideaal.

Als je het niet ziet zitten, gewoon afbellen. Je moet je wel gemakkelijk in je eigen huis voelen. Vooral tijdens de kraamtijd!!

Succes ermee!

Trea 32 weken  

Ik heb ook aangegeven dat ik dit geen probleem vind. Tsja de stagaire moet het toch leren en wie weet wordt zij wel mijn kraamverzorgster als ik ooit een 2e zou mogen krijgen. Dan moet ze wel alles goed kunnen hoor :)! Maar ook ik ben t eens met de stelling dat JIJ je er prettig bij moet voelen. Het zal toch een bijzondere tijd worden en daar moet je van genieten en je niet druk lopen maken om zoiets! x

Hoi!

De vorige keer heb ik aangegeven dat ik geen stagiaire wilde. Het was toen mijn eerste bevalling en we woonden nog in een appartement, dus hadden ook niet zoveel ruimte. Nu heb ik juist aangegeven dat ik het geen probleem vind. Een stagiaire moet het toch leren. Ik geloof niet dat ze in de weg zal lopen, sterker nog, het is alleen maar meegenomen, die extra hulp.

Maar als jij er geen goed gevoel bij hebt, moet je gewoon even bellen met je kraamzorg dat je toch liever geen stagiaire hebt. Ze zullen hier niet moeilijk over doen. Uiteindelijk gaat het erom dat jij je er prettig bij voelt.

groetjes,
Ikke mv 1 & ?

Wij hadden bij onze eerste zoon ook een stagiaire (maar dan zonder de begeleider, want daar hadden ze geen mensen voor op dat moment...). Ze zat in het laatste jaar, zelfs in de laatste paar maanden, dus was bijna gediplomeerd.

Het voordeel is dat ze erg goed hun best doen om een goede kraamhulp te zijn, want ze willen graag hun diploma krijgen natuurlijk. Nee, dit was echt een schat van een meid. Ze kwam zelf uit een groot gezin en je kon merken dat ze gewend was om aan te pakken. Ze deed eigenlijk veels te veel (we zeiden al dat dat allemaal niet hoefde, voelden ons soms wel een beetje beschaamd).
Ze had zelfs alle was weggewassen en de was hing overal door het hele huis, want we hadden toen nog geen droger. Ze bleef maar een paar dagen, waardoor mijn man achteraf alles nog kon gaan strijken (HA HA HA).

Nee, echt heel goed bevallen. Een stagiaire hoeft geen probleem te zijn, een gediplomeerde kraamverzorgster kan veel harder tegenvallen. (Zoals bij mijn 2e zoon: die ging er gewoon bijzitten als ik bezoek kreeg; geen enkele privacy.)

Groetjes Renata.

Hoi,

onze kraamverzorgster was net gediplomeerd toen onze zoon geboren was. Je kon merken dat ze alles nog volgens het "boekje" deed. Maar wel heel uitgebreidt. Ik vond het prettig, wat weet je nou van babyverzorging bij een eerste. Het is toch wel wat anders dan oppassen bij neefjes en nichtjes.

Als de kraamverzorgster nu zou vragen of er een stagaire mee mag komen, graag!!!!
Onze oudste is nu ruim 3 en er komt een tweeling bij. Babyverzorging (basis) is hetzelfde, maar met 2 hoe doe je dat met voeden en zo.

Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Succes

Groetjes Miranda

hoi

Ik zou er ook niet zon moeite mee hebben denk ik,dit is mijn tweede en had bij de eerste een heele lieve meid jong en die zou ik zo graag weer willen,we hebben nog een paar dagen een ouder iemand gehad,nou die deed echt bijna nix.en aan gezien ik er nu dus een heb rond lopen vind ik het wel fijn hoor extra hulp. gr wendy 28,5 wk zwanger

Terug
Bovenaan