stamcellen navelstreng bloed

Hallo dames

Ik zal mij eerst ff voortstellen ik ben Corinne en heb in de eerste periode van mijn zwangerschap bij de juni groep gezeten. Toen bleek uiteindelijk dat ik 31 mei ben uitgerekend ( van een meisje ). Dus nu toch maar hier aansluiten na een hele poos niet actief geweest te zijn.

Ik vroeg mij af of iemand nagedacht heeft om de stamcellen van de navelstreng en de placenta op te slaan. Ze schijnen er een heleboel goede dingen mee te kunnen doen. Waaronder behandeling tegen leukemie.

Nou ben ik gaan zoeken voor meer info ik kon maar twee dingen vonden cryo safe die volgens mij alleen prive opslag doet en sanquin in leiden.
Ik ga morgen bellen voor meer info want de info op de site is niet echt veel.

Hebben jullie er weleens over nagedacht of kennen jullie mensen die het gedaan hebben?
Ik ben benieuwd.

Groetjes Corinne

Hallo en welkom,

Ik heb er bij de tweede over nagedacht, en die mensen gebeld, maar je moet dan perse bevallen in een bepaald ziekenhuis, en dat ging voor ons niet werken. Maar wel goed om te doen...

Bij ons in t ziekenhuis staan er allemaal folders. In Principe Ben ik er helemaal voor. Het grote nadeel vind ik dat je gedurende de hele jeugd van het kind steeds moet doorgeven waar je woont om vragenlijsten in te vullen. Dat vind ik persoonlijk teveel gevraagd want als ik naar t buitenland zou vertrekken heb ik er geen behoefte aan om steeds een adreswijziging door te sturen naar sanquin. En zodra ze je niet meer kunnen vinden schijnen ze niets meer met t bloed te kunnen doen. Tja......

hallo

Ik heb vandaag gebeld. In Zoetermeer heeft het ziekenhuis geen samenswerkings verband met sanquin. In delft leiden amsterdam en den haag doen ze het wel. Het kan zijn dat ik nu een stad niet onthouden heb hoor
Ze legde uit dat ze nog niet de capiciteit hebben om het overal te doen en dat het nog een beetje in opkomst is en het afhankelijk is van de overheid en de finaciering hoe het eventueel in de toekomst gaat.

Over vragenlijst enzo heb ik verder niks gehoord.

Groetjes Corinne

Terug
Bovenaan