Stand van de baarmoedermond??

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik las op het internet dat je aan je baarmoedermond ook kunt voelen hoe het staat met je vruchtbare periode. Wanneer deze dus zachter aanvoelt (als een oorlel?) en wat open staat zou je in je vruchtbare periode zitten.
Nu was dit het geval van de week. Alleen las ik nu weer dat de baarmoedermond dan ook hoger in het lichaam gaat zitten. Dat is dus vandaag het geval...alleen voelt hij nu weer hard aan?
Nu vraag ik mij af wanneer je zwanger bent, zit dan je   baarmoedermond ook hoger. Kan ik me zo voorstellen. Wie weet dit??

Groetjes Ineke

Hoi Ineke,
Toevallig ben ik gisteren bij de bieb geweest en heb een heel interessant boek meegenomen over vruchtbaarheid. Over die baarmoedermond heb ik dus ook wat gelezen. Ik citeer een stukje uit het boek:   Onmiddelijk na de menstruatie voelt de baarmoedermond eerder hard aan en steekt nogal diep in de schede. Hij is gesloten.
Bij het naderen van de eisprong en de stijgende oestrogeenspiegel gaat hij lichtjes open, wordt zachter en trekt zich terug waardoor hij moeilijker te betasten is. Na de eisprong gebeurt het omgekeerde. Weet jij het nu?? Ik hou me daar maar niet zoveel mee bezig hoor. Ikzelf kon het vorige week heel goed merken aan mijn cervixslijm!
Als dat heel helder en vloeiend is tijd om daar optimaal gebruik van te maken!!
Dit boek is van Uta König, complete raadgever vruchtbaarheid.
Groetjes suus

Hoi,

Ja, deze informatie had ik dus gelezen. Wilde het bij mijzelf eens nagaan en deed het een paar dagen geleden. Toen voelde het dus zacht aan... Gisteren lag hij dus veel verder in mijn lichaam en kon ik het net voelen, vandaag nog steeds.. voelt verder wel hard. Dus wat tegenstrijdig. Voor de zekerheid zal vanavond klussen een goed idee zijn denk ik...hopen dat vriendje in de stemming is...vond om de dag al niets.. Het 'moeten'.
We zien het wel.
Bedankt voor je reactie. Hoopte gewoon dat er iemand zou reageren en mij blij kon maken dat he bijv. tijdens de zwangerschap ook zo is. Zou ik me voor kunnen stellen dat alles dan goed afgesloten is etc.

Groetjes Ineke

Terug
Bovenaan