Standaard 2 flesvoeding voor baby 5 maanden 3 weken oud

<p>Hoi Allemaal, </p><p>ik ben nieuw hier op het forum maar zit met een vraag waar ik zelf nogal gemengde gevoelens bij heb. <br /><br /></p><p>mijn dochter is nu 5 maanden en 3 weken en mag bijna over naar opvolgmelk 2. Mag ze dat ook nu al of moet je echt wachten tot 6 maanden? Ze eet de oefenhapjes zo goed maar flesvoeding die ze nu nog nodig heeft ineens zo slecht laatste 4 dagen en ons het eten uit de hand kijkt. Volgens alle berichten mag het pas vanaf 6 maanden, maar zal die 6 dagen groot verschil maken ivm de darmpjes? <br /><br />Morgen moet ik naar de cb maar de flesvoeding standaard 1 is vandaag nog op. Zit dus erg te twijfelen ga ik over naar de standaard 2 opvolg melk die ik hier in huis heb of toch even gauw naar de supermarkt om 1 te halen. </p><p>wie heeft hier ervaring mee en of tips?! </p>

Welnee, gewoon geven. Die ene week maakt echt niet uit. Als je nu een prematuur kindje had gehad, had ik nog even advies gezocht, maar nu is dat echt niet nodig. Wij stapten ook een week eerder over omdat 1 op was.

In beide gevallen maakt het niet zo veel uit.. Je kan nr 1 ook gewoon veel langer doorgeven. 
Er zijn mensen die het altijd bij nr 1 houden en nooit overstappen..

Je kunt ook gewoon nr 1 blijven geven. Alle volgende nummers zijn alleen marketingproducten (mag reclame voor gemaakt worden en voor nr 1 niet) en niet beter voor je kindje.
Hier en hier lees je daar meer over.

Wat Dpl zegt is echt waar. Wij gebruiken nu speciale voeding voor onze jongste dochter tegen extreme reflux en bij deze voeding bestaat alleen nummer 1. Er staat op het pak: Nummer 1. Van 0-12 maanden.
Vroeger(10 jaar terug) bestond alleen voeding nummer 1 (0-6 maanden) en nummer 2 (6-12 maanden). Ineens kwam daar nummer 3 bij en was nummer 2 niet meer goed genoeg en moest je nummer 3 gaan gebruiken van 10-12 maanden. Zo raar. Om maar te zwijgen van nummer 4 etc, want die zijn schreeuwend duur en écht onzin.
Hier heb ik bij mijn oudste dochter wel nummer 1 gegeven van 0-6 maanden en nummer 2 van 6-12 maanden en ik heb tot 16 maanden nog een avondfles gegeven, ook nummer 2. Aan nummer 3, 4 etc ben ik nooit begonnen. Is echt niet nodig. Maar zelfs nummer 2 is niet persé nodig. Maar omdat deze toch niet duurder is dan nummer 1 vond ik dat wel prima.
Mijn jongste dochter is nu 10 maanden en we hebben voor haar dus nog steeds nummer 1 van die speciale voeding en dat gaat prima.  
Dus het is idd echt allemaal marketing! Ik werk in de kinderopvang en bizar hoeveel mensen voeding nummer 3-4-5 Aan hun kindjes geven. Op het kinderdagverblijf geven we alleen nummer 1 en 2. Vanaf 1 jaar krijgen ze gewone melk. Wil je persé nummer 3-4-5 geven, moeten ouders dit zelf meenemen.

Wij zijn idd nooit overgestapt naar een nr. 2. De WHO en Unicef hebben beiden een verslag uitgebracht waarin zij opvolgmelk ongeschikt noemen als opvolgvoeding van borstvoeding. Nogal een heftige uitspraak... maar aangezien volledige Zuigelingenvoeding wel als geschikte vervanging wordt gezien hebben wij er dus voor gekozen om op 1 te blijven.. maar ook als je kijkt naar de samenstelling, er zit opeens zoetstof/suikers in.. 
Onze zoon is nu 11 maanden en een beer van een baby en kerngezond

Terug
Bovenaan