A
Anoniem
Guest
Hoi, ik heb een dochtertje (Maud) van 19 maanden oud en is eigenlijk een heel lief en opgewekt kind. Ze luistert redelijk goed, kan wel wat drammen als ze haar zin niet krijgt of als iets niet lukt en kan dan wel wat nijdig worden maar daar kan ik tot nog toe goed mee omgaan. Vandaag ging ik haar ophalen van het KDV en hoorde van de leidster dat ze dwars had gelegen met het drinken van haar melk. De afspraak op het KDV is dat alle kindjes eerst de melk opdrinken en daarna een boterham krijgen. Hierop ging ze drammen en wou haar melk niet drinken. Gevolg; Maud werd uit de groep geplaatst, een ander kindje ook. Ander kindje vond het zo vervelend dat ze toch haar melk maar opgedronken heeft. Maud vond het wel vervelend om buiten de groep geplaatst te worden moest ook flink huilen maar ging haar melk hierdoor echt niet drinken. Vervolgens heeft leidster haar even op bed gelegd en later een boterham en drinken gegeven.
We hebben deze situatie 1 a 2 keer eerder meegemaakt en dezelfde standvastigheid. Al hadden we 3 uur met haar gezeten dan had ze nog geen hap genomen. Wat je ook doet, negeren, mopperen, in de hoek, positief zijn etc.
Wie herkent dit? en zijn er tips die we nog kunnen proberen?
Over het algemeen eet ze niet slecht hoor maar wel op haar voorwaarden. De ene keer mag ik helpen, de andere keer niet, dan wil ze met de lepel, dan met de vork, met de hand etc.
We hebben deze situatie 1 a 2 keer eerder meegemaakt en dezelfde standvastigheid. Al hadden we 3 uur met haar gezeten dan had ze nog geen hap genomen. Wat je ook doet, negeren, mopperen, in de hoek, positief zijn etc.
Wie herkent dit? en zijn er tips die we nog kunnen proberen?
Over het algemeen eet ze niet slecht hoor maar wel op haar voorwaarden. De ene keer mag ik helpen, de andere keer niet, dan wil ze met de lepel, dan met de vork, met de hand etc.