stapje terug bij sport, hoe verklaar ik dit aan anderen?

<p class="MsoNoSpacing">Hallo allemaal,</p><p class="MsoNoSpacing">Ik heb een klein probleem.</p><p class="MsoNoSpacing">Hoe verklaar ik in de loop trainingsgroep dat ik, hoewel ik iedere week kom trainen, toch langzamer moet gaan lopen. Ik wordt op het normale tempo namelijk misselijk. Veel opstoten en het gevoel dat ik moet overgeven. Een lagere hartslag zou hierin beter zijn, maar dan red ik het tempo dus niet.</p><p class="MsoNoSpacing">Op een blessure kan ik het niet gooien, want dan moet ik echt veel langzamer of een aantal trainingen niet komen en dat wil ik liever niet.</p><p class="MsoNoSpacing">Ik ben nu pas 5 weken, dus het duurt nog even voordat ik ze wil laten dat ik zwanger ben.</p><p class="MsoNoSpacing">Hebben jullie hier tips voor.</p><p class="MsoNoSpacing"> Groetjes LenF</p><p class="MsoNoSpacing"> </p>

Lastig...ik deed zelf aan boksen en toen ik wist dat ik zwanger was zat ik met hetzelfde probleem. Ik was al vrij snel in de zwangerschap wat misselijk en we moesten elkaar ook weleens in de buik slaan bij de lessen. Ik heb er toen wel voor gekozen om de zwangerschap op tijd bekend te maken aan de trainer en de vriendin waar ik mee ging boksen. Ik heb dus geen tips voor je, maar wellicht kun je het gooien op een griepje o.i.d.? Totdat je het wel wilt vertellen. 

Misschien kan je het je trainer vertellen? En in overleg met haar een blessure afspreken, zodat je wel iets rustiger aan moet doen, maar geen trainingen over hoeft te slaan. 
Bij mij ging het sporten met 5 weken nog redelijk, maar daarna ging het hard achteruit ivm vermoeidheid en struikelde ik bijna over mn eigen benen. 
Het is vooral belangrijk dat je wel naar je lichaam blijft luisteren en niet over je grenzen heen gaat. 

Zeggen dat je misselijk bent, dat je eten niet lekker is gevallen..  Spreek je eigenlijk nog de waarheid ook!.. En dan is t logisch dat je niet volle kracht mee kunt komen. 

Je kunt ook nog de ziekte van Pfeiffer 'faken'. Aangeven dat je graag wil blijven bewegen, maar het ook niet op de spits wil drijven en daarom wat rustiger aan doet.

Terug
Bovenaan