Stapje terug

Mijn dochter kan al een tijdje van buik naar rug rollen en twee weken geleden begon ze ineens ook andersom... in de box deed ze niet anders dan beetjes in de lucht, 'tjoep' en daar ging ze weer. Verder lag ze veel op haar zij te rollen en met haar beentjes te trappelen.
Sinds deze week is dat ineens allemaal voorbij. Als ik haar in de box leg ligt ze stil op haar rug met haar armen wijd, als ik haar op haar buik leg wordt ze al snel moe, legt haar hoofd neer en begint te mopperen.
Het is dus net of ze een stap terug heeft gedaan. Herkent iemand dit? Heeft het misschien iets te maken met zo'n berucht 'sprongetje?' of moet ik me zorgen maken?
 
Hoihoi,

Onze Evy heeft hier ook last van gehad. Ze kon van buik naar rug en ook weer terug rollen.
Toen is ze een periode flink verkouden geweest, waardoor ze veel sliep en weinig speelde.
Nu kan ze wel van rug naar buik, maar niet meer terug. Haar armpje zit steeds weer in de weg. Net als voorheen.
Als ze op haar buik ligt, gaat ze ook steeds met haar hoofdje neer liggen en mopperen. Ik help haar dan door haar steeds op de manier zoals het zou moeten terug te laten draaien op haar rug.
Ik maak me er niet zo'n zorgen om, zal wel los lopen.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08
 
Ik zou me geen zorgen maken. Misschien is ze niet lekker en wordt ze ziek. Kinderen ontwikkelen in sprongen, dan weer heel snel, dan staat het even stil. Als ze het nou over een tijdje nog doet kan je het altijd eens vragen op het cb.
 
De kleintjes hebben maar een beperkte hoeveel energie/aandacht, het is heel normaal dat ze die een tijdje aan het ene besteden, dan weer aan het andere, waardoor het lijkt alsof ze een stapje terug doen. Vooral rond ziekte en idd sprongetjestijd zie je dat vaak.

Mijn zoontje heeft vaak dat soort stapjes terug gedaan, weken waarin hij bijvoorbeeld erg stil was of opeens niet meer omrolde. Het duidelijkste voorbeeld: 2 dagen nadat hij voor het eerst los kon lopen, kreeg hij oorontsteking... toen heeft hij weer 3 weken gekropen, omdat hij zijn energie voor andere dingen nodig had. En daarna is hij opnieuw gaan lopen.
 
Terug
Bovenaan