stappen en los lopen

Hoi,

Een tijdje geleden heeft Stan zijn eerste stappen gezet. Een hele tijd daarna durfde hij niet meer, en ging iedere keer zitten. Totdat we het deze week nog eens probeerde. Hij zet wel vaker 1 of 2 stapjes los, maar echt helemaal los lopen durfde hij niet.

Nu zet hij wel 10 stappen los. Nog niet van het ksatje naar de bank, maar wel van mijn man naar mij en terug, en nog een keer, en nog een keer.... hij eeft er zelf de grootste lol in.

Maar hoelang duurt het nou ongeveer voordat hij helemaal los kan lopen? Of verschilt dat heel erg?

Hoi Heppy,

Daar word je pas echt heppy van! Hier heeft Diederik vandaag voor het eerst zelf achter de loopkar gelopen. Aan onze handen, langs de bank en rond de tafel zijn al favoriet, maar zelf lopen met zo'n rollend ding voor je uit... Eerst liet hij zich ook pardoes zakken, veel te eng. Maar later vandaag deed hij het met hulp (eerst nog zijn handjes blijven vasthouden terwijl hij duwde) en later helemaal alleen! Hij gaat er alleen nog niet zelf tegenop staan en uit zichzelf lopen. Maar ik vind dit al zo knap!

Laat staan 10 stappen los!!! Goed hoor, van die kleine Stan! Ik heb geen idee hoe lang zoiets kan duren, Diederik staat al 2 maanden en loopt nu langs dingen sinds een week of 2, maar wanneer hij los gaat lopen?? Ik merk wel dat hij graag wil en dat oefenen bij hem erg helpt. Niet dat ik perse graag wil dat hij nu al loopt oid, maar hij heeft er gewoon erg veel plezier in. En wij daarom ook!

Geniet er maar van! Straks rent hij bij je weg... hahaha...

Hey,

Bij ons duurde het van het moment dat ze los liep van papa naar mama (of mama naar oma, of opa naar oma etc) naar zelf los lopen wel geteld vier dagen. Vorige week zaterdag liep ze van mij naar mijn man enz. En woensdag (haar verjaardag) stond ik in de keuken de vaatwasser leeg te ruimen, komt mevrouw ineens naar me toegelopen. Zo van ik ben 1 en dus groot en dus kan ik lopen.

HEERLIJK!!!!! Ben maandag naar d ekinderboerderij geweest. Mama zat heerlijk in het zonnetje en mevrouw was lekker aan het banjeren achter de kippen aan :p

Liefs,

T

Oh hahaha, ik denk dat het nog wel fftjes duurt voordat hij genoeg zelfvertrouwen heeft om zelfstandig te lopen.

Hij Kan het, maar durft gewoon niet zo goed.
Maarja, we oefenen het af en toe eens met hem, en dan zien we wel.... Van mij hoeft hij niet te lopen hoor, vind het prima zo. Vroeg het me alleen af.

Komt in ieder geval een trotsmoedermomentje aan.... met tranen :D

Dit weekend word hij 1, en dan is hij echt officieel geen kleine baby meer :D.

Super die kids he, ik zou er zo nog wel 5 willen hebben hihi

xx

Terug
Bovenaan