start 1e IVF....zooooo spannend

Hallo,

Al zo lang kijken we er naar uit.....onze 1e IVF! Aan de ene kant zo een dubbel gevoel, want waarom lukt het ons nou niet gewoon op de natuurlijke manier....maar aan de andere kant zo blij, dat er uberhaupt toch een mogelijkheid is om zo toch zwanger te raken.
Ik vind het zo spannend en ook wel een beetje eng....al die hormonen....
Volgende week woensdag moet ik beginnen met de 1e spuit Dacapeptyl (geloof niet helemaal goed geschreven?).
Ik heb toch nog wel een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen?met de Decapeptyl moet je 1 week voor de verwachte ongi beginnen. Nou heb ik een vrij onregelmatige cyclus tussen 30-40 dagen. Dus is het zo moeilijk aan te geven wanneer ik ongi wordt. Er vanuit gaande dat ik eind januari ongi zou moeten worden, moet ik volgende week woe beginnen. Maar wat nou als die cyclus weer langer is? Zou dit erg zijn? Ze moeten toch een schatting doen denk ik dan.
Zodra je ongi bent, moet je het ziekenhuis bellen en krijg je te horen wanneer je met Gonal moet beginnen, maar moet je dan nog wel gewoon doorgaan met Dacapeptyl??

Meiden erg hè...wat een vragen. Ik denk stiekem gewoon een klein beetje zenuuwtjes voor de 1e behandeling...alles nieuw en dan ook nog eens mijn man die een weekje weg is vanaf volgende week......maar het zal vast allemaal wel goed komen.
Ik vind het fijn dat ik hier even mijn hartje kan luchten en hoop dat er iemand is, die mij een beetje kan helpen met wat informatie en eraring die jullie misschien met mij wwillen delen??
Alvast heel erg dankjewel en allemaal heel veel succes met het zwanger worden!!!!!!!!!!
Liefs,
Famke

Hoi Famke,

We  starten voor tweede keer met ivf/icsi,
Ik ben ook z

enuwachtig, maar ik ben ook heel blij, dat ik eindlijk kan beginnen,

We zijn al  drie en half jaar bezig, voor ons tweede kindje.
Ik ben  spontaan zwanger geraakt,  tijdens het spuiten, voor ivf.

Mijn dochter is inmiddels 5 jaar,

En jij?  hoelang ben je bezig??? eerste kindje?

Heel veel succes,
Groetjes Maria

Hoi Famke!

Wij zijn momenteel ook bezig met de 1e IVF-poging. Voordat ik met spuiten ben begonnen, ben ik eerst een maandje aan de pil geweest. De laatste vier dagen van de pilstrip ben ik begonnen met het spuiten van Lucrin. Op het verwachte tijdstip ben ik ongesteld geworden en de tweede dag van de menstruatie ben ik begonnen met Gonal.

Mij lijkt dit een makkelijkere weg dan dat je zelf moet gaan bepalen wanneer je denkt ongesteld te worden en dan een week ervoor beginnen. Zeker als je een onregelmatige cyclus hebt.

Veel sterkte ermee! Sorry, dat ik je vraag niet kan beantwoorden.

Groetjes,
Nikki

Heey Famke.

Voor ons word het ook de eerste keer ivf, alleen wij weten wel waardoor het niet lukt op de natuurlijke manier. Dus ben idd ook erg blij dat er nog een andere mogelijkheid is om toch nog te proberen zwanger te raken.
Ik weet niet of ik je met je vragen kan helpen. maar als je nou twijfelt over wanneer je precies moet beginnen kan je dan niet beter even je behandelende ivf arts bellen, om toch ef te chekken voor je eigen geruststelling.
Maar ik neem aan dat hun hebben vertel dat je woensdag moet beginnen, dus dan zou ik aannemen dat het wel goed is toch, en dat het dus niet zo heel veel uitmaakt dat je onregelmatig bent. Maar dta wete ik natuurlijk niet zeker.
En ik heb zelf hier een schema liggen met wat ik precies moet prikken en daaruit blijkt dat als ik met de puregon/conal F ga beginnen ik ook gewoon door moet gaan met de decapeptyl, dus dat betekent dat je halverwege 2 injecties hebt op 1 dag.

Ik krijg volgende week plan van aanpak te horen wanneer ik mag beginnen met iets. Moet eerst nog mijn laatste lucrin injectie halen bij de dokter.
Maar is wel logisch hoor dat je met die vragen zit en zenuwachtig bent, ik heb het zelf ook wel een beetje.
Het is ook allemaal niet niks wat we moeten doen toch, erg spannend allemaal.
Maar jij gaat je zelf injecteren begrijp ik aangezien je man een weekje weg is?
Heel veel sucses met alles!!!!

Liefs S

quote: famke schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-01-2008 14:56:37'));

Hoi Famke,

Ik zit nu in mijn eerste wachtweek van de IVF?ICSI behandeling en ik heb er net voor we gingen starten erg tegenop gezien. Maar als ik er zo op terugkijk moet ik eerlijk zeggen dat het me meeviel.
Over jou traject met decapeptyl kan ik weinig vertellen, vanwege ons lange traject (je hebt een kort en lang traject) ben ik begonnen met de pil en heb 1x decapeptyl laten spuiten. De gonal heb ik zelf gedaan en die was erg goed te doen. Weinig bijwerkingen. Als je mijn hele verhaal wilt lezen kijk dan eens bij "woensdag Punctie"

Heel veel succes!!

Groetjes Belle

Hoi Famke,

Als het goed is krijg je een schema van je ivf arts wanneer je moet beginnen met je decapeptyl. Maar als je cyclus iets langer is dan je dacht dan geeft dat niet. En je moet idd gewoon doorgaan met de decapeptyl. Die zorgt er juist voor dat je baarmoederslijmvlies optimaal wordt. Dus ook tijdens je terugplaatsing.
Waarschijnlijk moet je 36 uur voor de punctie nog met een ander medicijnen injecteren.

Maar je ivf arts kan je ,lijkt mij, gewoon altijd bellen. Dus als je met vraagtekens zit zou ik gewoon ff bellen.

Succes, Ester

hoi

wij gaan ook beginnen met 1 e ivf heb net een topic geplaats.
leef met jullie mee.

Bij ons weten we niet hoe het komt waarom het niet lukt. bij de eerste zijn we ook bijna 5 jaar bezig geweest. en gedoktert. na een half jaar met clomid. mochten we toen beginnen met IUI en was het meteen eerste keer raak.
daarom heb ik het nu best wel moeilijk vind het zo raar dat het toen wel lukte en nu na 6 keer iui niet.

groetjes Jenny

Hallo meiden,

Eindelijk hier weer eens een berichtje van mijn zijde.
Allereerst allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties en medeleven! Het is zo fijn te weten, dat je altijd hier bij jullie terrecht kan,met al je onzekerheden....DANKJULLIEWEL!
Ondertussen ben ik al bijna een week bezig met de decapeptyl spuitjes....en wat was die eerste spannend (manlief op vakantie en ik de aller 1e spuit helemaal in mijn eentje) maar...het is me 100% meegevallen, alleen moet je heel erg opletten, dat je de naald recht zet, anders kan het een beetje pijn doen. Maar ik doe het eigenlijk nog steeds zelf. Ondertussen is mijn man weer terug en heeft het 1x gedaan, maar ik persoonlijk doe het het liefst zelf. Nu maar even afwachten wanneer de ongi gaat komen, en dan gelijk bellen en ik denk dan beginnen met de Gonal. Erg spannend!!!!!!
We hebben momenteel een extra hele moeilijke periode....mijn vader heeft 2 weken geleden een hartoperatie gehad en alles was goed gegaan, maar inmiddels is hij gisteren weer opgenomen met een longontsteking en 40 graden koorts en is hij er mentaal ook slecht aan toe. Ook hebben ze bij zijn hart vocht ondekt wat heel erg veel risico's met zich mee gaat brengen om dit deze week weg te halen, dus het is allemaal erg emotioneel! En tsja...die decapeptyl doet qua stemmingswisselingen ook goed zijn werk, dus wat zal ik gelukkig zijn, dat onze 1e IVF uit loopt op een heel mooi wonder, zodat ik mijn vader hopelijk uit dat zwarte gat en moeilijke tijd kan helpen. We gaan een kaarsje branden en hopen dat alles goed komt.
Sorry meiden, dat ik nu zoveel over mezelf praat maar ik ben een beetje aan het einde van mijn latijn, maar het lucht zo enorm op!!!
Ik hoop voor iedereen die zwanger probeert te raken, met IUI, IVF   of ICSI, dat dit allemaal goed mag gaan komen en wens iedereen alle geluk van de wereld en heel veel kracht hierbij.
 Veel liefs,
Famke  

Terug
Bovenaan