Start bevalling?!

Ondanks dat dit mijn tweede kindje is kan ik niet zeggen hoe de start van een bevalling eruit ziet. Bij de eerste werd ik simpelweg wakker van weeën en kan ik mij geen voorbodes herinneren.

Sidenote:; voor alle moedermafia berichten gaat plaatsen als "heb gewoon geduld, wees blij dat je zwanger bent blabla.." ga een hobby zoeken.

Dat gezegd hebbende. Vandaag ben ik 40 weken zwanger. De verloskundige dacht 2dagen terug dat ze deze week komt. Gebaseerd op de signalen, mijn lijf en termijn van het eerste kind.

Nu rommelt het al een tijdje maar vandaag al de hele dag op en af. Steeds voorweeën maar niet echt pijnlijk ej soms ook gewoon een uur niet
Mijn borsten zijn ook ineens "vol melk" en ik voel me vaag.

Wat denken jullie?! Zal het zover zijn?

[quote quote=10590031]Zou best kunnen bij mijn begonnen de bevallingen altijd met diaree. Weet niet of jij daar ook last van hebt?[/quote]
Ja maar dat heb ik al ruim 2 weken 

Ik had ook geen echte signalen vooraf. Ik had in de dagen ervoor ietsjes meer energie. Had eindelijk weer zin om iets leuks te doen.
's avonds was mijn buik wat onrustig. Later werd dat regelmatig. Toen ben ik opgestaan om de laatste puntjes op de i te zetten in de babykamer. ( Nesteldrang begon eindelijk)
Heb nog even geslapen. Daarna tussen de weeën door Star Trek next generation op Netflix gekeken. (Zit zelden wat aanstoot gevends of misselijk makends in dus ideaal, en Netflix kan je pauzeren bij iedere wee, perfect!)
Eind van de middag verloskundige gebeld voor de Tence, toen ik ze niet meer op kon vangen. Die onderschatte hoever ik was. Is weer weggaan. Binnen 24 uur na het eerste ongemak in mijn buik was de baby er.

Maar mijn moeder had bij haar tweede 3 avonden schijnweeen, terwijl ik er binnen 3 uur uit was, dus kan alle kanten op.
De weeën worden opgewekt door de baby, dat kan ook overerfd zijn via vaders kant. Dus vraag vooral ook het verhaal van je schoonmoeder.
( Mijn man was er in 5 persweeën en onze dochter ook)

Oh spannend. Gezien je termijn kan het sowieso niet lang meer duren! 
Ik had zelf bij de eerste een week of 2 voorweeen, en op de dag zelf had ik controle voor zwangerschapsvergiftiging. Die paar uur wachten had ik wat ik dacht weer voorweeen. Onregelmatig, niet enorm pijnlijk. Stuk of 6 per uur. Niks dat ik niet eerder gevoeld had en dat ging altijd weer weg. De arts ging voelen, toch 4 cm! Ik voelde me om andere redenen heel kut, dus daar kan ik niks over zeggen. Alles viel alsnog een nacht stil, en de volgende ochtend begon het goed met een weeenstorm. Na 7 uur was mijn dochter er, 35 weken.
bij de tweede 6 weken voorweeen. Ook een aantal keren een valse start. Zelfs al wat ontsluiting. Maar het werd bij de tweede toch een inleiding bij 38 weken. Ze hoefden alleen mijn vliezen te breken, geen medicatie. Er kwam weer een weeenstorm op gang en binnen 45 minuten lag mn dochter op mn buik!
Dus voorweeen zeggen voor mij niet heel veel, behalve dat ik me bij de tweede steeds af vroeg of ik voorgerommel weer verkeerd inschatte. Bij de eerste had ik met hetzelfde gevoel dus toch 4 cm ontsluiting gemaakt op die laatste dag.
Dus. In mijn ervaring: het kan nog even duren, maar hetzelfde gevoel kan ook zomaar ineens toch het echte werk zijn. 

Bij de 1e: geen enkel voorteken (behalve al een week eerder m'n slijmprop verloren), werd ook wakker van weeen. Meteen regelmatig, uiteindelijk nog uur of 16 geduurd voor hij er was. 
Bij de 2e: s morgens een beetje menstruatie achtige pijn en slijm verloren, rest vd dag niks meer, s avonds vliezen gebroken en in 3,5u bevallen. 

Ik voelde me heel onrustig. Lag wel in bed en sliep tussendoor ook. Mijn partner was aan het werk en wilde hem steeds bellen om thuis te komen, al had ik toen nog geen echte weeën. Toch weer in slaap gevallen en toen hij midden in de nacht thuiskwam begonnen de weeën ? heeft nog lang geduurd voordat ze kwam wel. 

Terug
Bovenaan