start cyclus

HAllo, kan iemand mij antwoord geven op de volgende vraag: Als je van de pil af gaat, wat komt dan eerst, de eisprong of ongesteldheid. Ik vraag me namelijk af of ik zonder dat ik ongi ben geweest nu toch zwanger kan zijn.
Ik hoop dat iemand hier meer duidelijkheid over kan geven, want ik loop al heel lang met deze vraag rond.

Dank jullie wel...
 
in principe wordt je eerst ongesteld,maar er zijn genoeg meiden hier waar het erg lang duurt voordat de cyclus op gang komt en je dus ongesteld wordt. als het erg lang duurt of je wilt zekerheid zou ik even langs de ha gaan.
succes!
 
Ik stopte met de pil (eind juni) en begin juli, na een paar dagen dus, kreeg ik buikkramp gevolgd door een ongesteldheid (van 3 dagen) en dat was helderrood. Nu heb ik weer heel vaak buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden, dat kan liggen aan dat mijn cyclus op gang moet komen doordat mijn lichaam in de war is, maar ik heb (toen ik vroeger weleens stopte met de pil), dit nooit eerder gehad...dus hopelijk ben ik zwanger! Je weet maar nooit....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Liefs Bar
 
Hoi Petra, het klopt inderdaad dat je in 95% van de gevallen eerst je eisprong hebt alleen hoeft dit nu niet na 2 weken te zijn omdat je cylcus even helemaal van slag kan zijn. Als je je eisprong niet wilt missen dan zou ik een ovulatietest aanraden (de maybe baby is goed). Zelf ben ik verloskundige en ik raad iedereen de maybe baby aan als je zeker wilt zijn wanneer je je eisprong hebt.
 
DAnk jullie wel voor de snelle reacties. Ik denk dat ik maar even langs de HA ga, want ik ben niet zwanger (is gebleken uit een test) en nog steeds niet ongesteld. Fijn dat er meiden zijn die je even weer van jeonzekerheid af kunnen helpen.
 
Hoe heb je getest? Met zo'n test uit de winkel? Is niet altijd betrouwbaar, je kunt het beste nog een keer testen of bloed laten prikken bij de huisarts. Of het zwangerschapshormoon zit nog niet in je bloed, dan moet je ff een tijdje wachten en nog een keer een test doen. Succes!
 
Terug
Bovenaan