Start kinderdagverblijf met 2,5 jaar

<p>Hallo,</p><p>Mijn zoon zal in januari naar de opvang gaan (tot nu toe is hij thuis geweest) en is dan 2,5. Vandaag op bezoek geweest en de groep waarin hij komt is een nieuwe groep die dan zal starten. Het is officieel een groep voor kinderen van 1 en 2 jaar, maar hij zal de enige 2-jarige zijn. Ik had liever gehad dat jij met wat meer leeflijdgenootjes zou zitten , maar volgens de manager is dit geen probleem omdat kinderen onder de 3 nog niet samen spelen. In de zomer zal hij dan naar de groep met 3-jarigen gaan. De groep zal beginnen met 8 kinderen en dan komen er tot april stapsgewijs nog 8 bij waarvan er 1 dan net 2 is. Dit is mijn eerste kind en ik heb geen ervaring met kinderdagverblijven. Wat denken jullie die kinderen in die leeftijd hebben (gehad) of bij een kinderdagverblijf werken? Maak ik me zorgen om niets en is het echt niet nodig om leeftijfsgenootjes in de groep te hebben op deze leeftijd?</p>

Hoi hoi,
Volgens mij kan hij gewoon naar de peuterspeelzaal/peuteropvang.
Onze zoon van 3.5 jaar speelt nog steeds niet echt samen, dis daar zou ik me niet al te druk over maken.
Onze zoon ging vanaf 7 maand naar de kinderopvang, en daarna is hij geleidelijk over gegaan naar 2 ochtenden peutergroep en aansluitend gewone opvang.
En bij de gewone opvang zijn het groepen van 0 tot 4 jaar.
Gewoon even aankijken hoe het gaat, anders kan er altijd nog gewisseld worden lijkt mij.
Groetjes Siska.

Ik snap je gevoel wel. Ik zou het ook prettiger vinden wanneer er leeftijdsgenootjes in de groep zitten. Mijn zoontje is nu ruim 3,5 en gaat sinds hij 3 maanden is naar de opvang. Sinds hij 1,5 is heeft hij vaste vriendjes. Ze speelden toen natuurlijk niet samen, maar wel naast elkaar. Ze zochten elkaar altijd op. 
Toen zijn vriendjes al doorstroomden naar de volgende groep zag ik daar erg tegenop, maar het bracht ook weer wat op. Hij heeft in die tijd andere vriendjes gemaakt waardoor hij nu nog meef vriendjes heeft.