start met gonal f, wie heeft er ervaring mee..??

A

Anoniem

Guest
hé meiden,

helaas, de 3de iui is niet gelukt.
ik was er behoorlijk ondersteboven van,
maar  we gaan nu met volle moed  iui nmr. 4 in.
ik moet  starten met  gonal f injecties maar heb hier geen ervaring mee.
kunnen jullie mij op weg helpen??
zijn er bv  bijwerkingen?
(bij de pregnyl krijg ik nml.een zeurend gevoel waar de injectie is gezet)
wanneer injecteer je, sávonds of 'sochtends
voor of na het eten.
en is het wat te doen, 7dgn. injecteren.
ik kijk er toch wat tegen op.
alvast bedankt voor jullie reactie.

liefs, jana.

He wat balen, dat de 3e poging ook niet is gelukt... Ik las al in een ouder berichtje  dat je bij deze poging niet zo'n goed gevoel had, en dat je dacht dat de IUI's op deze manier het niet helemaal zijn voor jou en je partner. Daarom is het wel fijn dat ze nu iets extra's gaan doen, nl. die hormoonspuiten die je 7 dagen moet spuiten. Waar zijn die precies voor?
Misschien is dat net het extraatje wat jullie nodig hebben!
Helaas van mij dus geen tips en adviezen over de hormoonspuiten, maar ik wil je wel SUCCES wensen met deze nieuwe behandeling!! Ik hoop met mijn hele  dat het je mee zal vallen en dat je gauw een 'vlindertje'   in je buik mag hebben!
Liefs, Maan

Hoi Jana,

Gôh, wat een Gonal-spuiters ineens. Ik moet ook Gonal spuiten voor IUI. Ik ben zaterdag begonnen en vrijdag moet ik voor de echo. Het is goed te doen. Ik gebruik een voorgevulde injectiepen zoals suikerpatiënten  die ook gebruiken. Dus geen geknoei zoals we dat altijd moeten doen met de pregnyl.
Ik moet 's avonds na 17.00 uur spuiten en het werkt echt heel gemakkelijk!
Succes ermee!!!!!

Lfs, Kippie.

Hoi Jana,

Het valt echt hartstikke mee. Het injecteren is super simpel, het is even wennen om jezelf te prikken. Als je er eenmaal doorheen bent, gaat het eigenlijk vanzelf.

Succes! Ibbeltje

Hoi Vlinderjana,

Ook ik heb Gonal-F bij mijn IUI ´s gespoten. Was heel goed te doen. Het makkelijke eraan is dat het een spuitpen is. Ik heb er weinig last van gehad... maar heb mijn vriend wel laten spuiten hoor... durfde het zelf niet.. errug he
Je moet hem er wel gewoon in 1x inzetten... ik prutste in het begin waardoor ik wat lelijke plekjes in mijn buik kreeg.. maar toen mijn vriend het ging doen was daar geen sprake van.
Ook ik moest ´ ´s avonds spuiten. Vonden ze in het zknhuis beter omdat je ´s ochtends voor controle moest en ze dan evt. voor die dag de dosering nog aan konden passen. Maar goed dat kan per zknhuis verschillen uiteraard.
Verder wel last gehad van moodswings.. maar ja dat komt vlngs mij ook voor een heel groot deel van alle spanning en emoties eromheen. Het is in elk geval absoluut de moeite waard vind ik. Ben ook blij als ik zometeen weer mag beginnen, laat de spuiten graag weer zetten!!!

Succes he.

Liefs Scorpy

hé lieve meiden,

bedankt voor jullie reactie.
het viel idd. reuze mee.
ik moet alleen wat kracht zetten om de naald mijn huid in te krijgen...
ik heb geen soort insuline pen.
ik moet net als met de pregnyl eerst vloeistof met poeder vermengen.
dit gaat dat weer terug in het flesje.
en vandaaruit moet ik elke avond 75e optrekken.
waar ik mee optrek is ook gelijk de injectie naald.
zo zie je maar weer...
elk ziekenhuis doet het toch weer anders.

groetjes, jana.

ps; hoe ver zit jij er nu in maan??

Hee Jana

Gelukkig  vond/vindt je  het spuiten meevallen. Het blijft een raar idee, maar het is voor een goed doel!
Ik zit   'ergens' in mijn cyclus, geen idee waar...! Wachten tot ik ongesteld ben, en dan verder zien.  Ik heb  sowieso begin februari een afspraak met de gyn om de stand van zaken te bespreken. Maar er is niet echt een stand van zaken om te bespreken, dus ik ben benieuwd ;   )

Liefs en een dikke knuffel, Maan  

Terug
Bovenaan