Starten bijvoeding

Hallo medemoeders,

Mijn zoon is bijna 6 maanden en we willen gaan starten met bijvoeding. Alleen ik heb het idee dat alles nu tegelijk komt. Met 6 maanden moeten we over naar opvolgmelk (ik geef felsvoeding) en is het de bedoeling dat hij pap gaat eten. Hij krijgt nu 5 voedingen van 210 cc. En daar doet hij het prima op. Dus hoe kan ik dit nu het beste aanpakken. Om welke tijd een groente/ of fruithapje. Wanneer pap en wanneer moet ik zijn laatste fles laten vallen... Ook maak ik de flesvoeding nog aan met Bar le Duc, maar daar wil ik ook mee stoppen.. Veel vragen...Wie kan me helpen??

 
Hoi, ik ben nu 6 weken bezig met bijvoeden en ben heel rustig begonnen, eerst een paar hapjes geprakte banaan, een week later een stukje brood, weer een paar dagen later wat pap erbij. Zo kun je zien hoe je kind erop reageert, of het niet ergens allergisch voor is. Bovendien was  (en is)  het voor mijn zoon en mij een heel leerproces, wat vindt hij lekker, hoe steek je dat lepeltje goed in zijn mondje, hoe slik je een stukje brood door etc.
Hoe het zit met flessen en opvolgmelk weet ik niet want ik geef bv.
 
Hoi, ook hier zitten wij met dat probleem hoor!!!! Ons zoontje van 6 maanden is 6 weken terug begonnen met pepti omdat iedereen dacht dat hij koemelkallergie had(not dus). Nu zijn we dat weer langzaam aan het terugswitchen naar standaard flesvoeding. Afgelopen donderdag zijn we rond een uur of 5 begonnen met een potje worteltjes (vanaf 4 maanden) en daar hebben we drie dagen meegedaan. Zo introduceren wij het maar langzaam en kijken hoe hij erop reageert. Nu heeft hij voor de 2e dag spercieboontjes gehad en zo te zien gaat dat ook prima. Dus morgenochtend begin ik met een perenhapje. Ik vind het allemaal erg warrig en moeilijk. Ook krijgt hij nog steeds 5 flessen van 180 cc (volgens mij veel te veel) en wil ik beginnen met het afbouwen van de avondvoeding. Hoe moet dat in godsnaam? Ik vind het heel erg leuk allemaal om zijn gezicht te zien als hij vaste voeding aangeboden krijgt maar ik vind het allemaal een hele uitpluizerij.

Succes
Patty
 
http://www.network54.com/Forum/382080/

Dit is een bijvoedingsforum. Gaat o.a. over Rapley. Misschien heb je er wat aan.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005
 
Hé moeders,

Lastig he, dat beginnen met bijvoeding. Wanneer kan ik het beste wat geven, wát kan ik geven en hoe moet het dan allemaal met het geven van melk (kv of bv, maakt niet uit). Ik vond het ook lastig en ook wel vreemd: huh, niet meer "zo afhankelijk" van de melk. In principe is de melk nog steeds een belangrijke voedingsbron, zeker tot 8-9-10 maanden. Alles wat je in het begin geeft is bijvoeding en inventariseren wat allemaal goed gaat (en wat niet...).
Op deze  site staat een mooi introductie schema wat antwoorden kan geven  op deze vragen. Er staat wél bij dat je het naar eigen inzicht moet volgen en niet alles is heilig. Het is welliswaar een site gericht op borstvoeding, maar zowel de borstmama's als de  flessenmama's kunnen hier wat aan hebben!

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan