Starten IUI

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik had al een poosje niet geschreven, er was nl niets te melden. Nu wel, ben bij de gyn geweest en we mogen gaan starten met IUI. We zijn nu 2,5 jaar bezig en ik dus nog steeds niet zwanger ben. Ze vertelde me dat ik 4 IUI behandelingen kan krijgen. 4x zonder en 4x met hormonen als ik dat zou willen. Ik wil eerst zonder hormonen proberen omdat er lichamelijk niets te vinden was en ik niet zo dol ben van hormonen (heb ook nooit de pil geslikt). Ben wel nieuwsgierig of anderen dat ook hebben gedaan. Moet nu alleen een afspraak maken (voor gesprekje om alles door te nemen)  maar dat lijkt op korte termijn niet te lukken.  Daar baal ik dan ontzettend van.

Maar ik ben wel echt heel blij dat we mogen gaan starten met de IUI.

Ierdeen heel veel succes en voor de zwangeren, nog gefeliciteerd!

Groetjes Belle

Hoi Belle, goed dat je mag beginnen met IUI, zo kom je ook weer een stapje dichter bij een zwangerschap hopelijk.

Ik heb nu 5 IUI's achter de rug, allen met hormonen, 5 tabletjes Clomid en 1 Pregnyl injectie voor de inseminatie, maar het valt erg mee hoor, je voelt of merkt er weinig van. De eerste keer dacht ik er veel last van te hebben, maar kwam bij de volgende keren erachter dat het toch hoofdzakelijk tussen de oren zat!

Heel veel succes.

Groet, Pleun

Hoi Belle,

Bij mij in het ziekenhuis doen ze eerste 3 pogingen zonder hormonen (behalve de Pregnyl dan) en de laatste drie met hormonen (Menopur en Pregnyl). Ik heb inmiddels 4 pogingen achter de rug, we slaan nu even een maandje over.
Enne.. die hormonen vallen best mee hoor...De stress of een behandeling wel of niet gelukt is, is erger!
Heel veel succes in ieder geval!

Groeten, Saar

Bedankt voor de snelle en aardige reactie.
Moet morgen naar de gyn om een gesprek te hebben en vragen te stellen. Het is welliswaar niet mijn "eigen"gyn( zij gaat op vak) maar ik dacht ook van bij de behandeling  het wrs ook niet altijd dezelfde zal zijn. Ze werkt nl parttime volgens mij. Dus vond ik het prettiger dat ik snel aan de beurt was dan met wie ik het gesprek heb. Heb mijn vragen lijstje klaar.
En wie weet kunnen we komende cyclus al starten.

Als we een behandeling hebben gehad hebben mijn man en ik besloten ook onze familie in te lichten. Voorkomt wrs wel weer een aantal onprettige opmerkingen. Vind het ook steeds moeilijker om er niets over te zeggen en gaandeweg vertel ik het steeds meer mensen. Mensen die je goed kennen en die ik het heb vertelt vonden het ook al vreemd dat wij nog geen kinderen hebben, vooral omdat wij best gek zijn op kinderen (ik werk nl met kinderen en mijn man vind het ook geweldig.)

Nu heb ik wel weer genoeg geschreven.Ga nu genieten van het mooie weer en een bbq voorbereiden.

Fijne dag allemaal

Belle

Hallo allemaal,

Het is nu echt begonnen!  Vorige week kon ik niet op gesprek komen bij mijn eigen gyn en ben toen bij een andere gegaan. Beviel overigens niet, hij had een hele andere werkwijze!? Maar goed ik had al groen licht gekregen   en zaterdag werd ik ongi en kon dus gister voor de echo en daar zag de gyn een ei van 16 mm. Raar want dat hoort er op je derde dag van je cyclus nog niet in die grote te zitten. Zij dacht dat het nog van de vorige cyclus was.Hmm wel vreemd. Nu vrijdag terug komen voor nog een echo.
 Vind het wel spannend maar wel fijn dat er nu weer wat gebeurt.

Groetjes Belle.

Terug
Bovenaan