Starten met Clomid...

Hai meiden,

Ik heb een tijdje geleden, mijn eerste onderwerpje hier geplaatst over Provera.. Zoals jullie lezen, mogen we beginnen met onze eerste kuur Clomid.. We zijn vd week bij de gyn geweest om de uitslag van het prikken te bespreken.. Blijkt, geen ei, 2 á 4x per jaar... Daar ben ik lekker mee :-S Hoe is het mogelijk.. Onze eerste was dus gewoon goed geluk.. Ik baal ontzettend.. Gewoon omdat ik had gehoopt dat het normaal zou gaan zeker omdat het bij onze 1e wel zo was.. Mijn man is lekker nuchter.. Fijn maar erg lastig soms.. Het komt wel goed, dat geloof ik wel.. Maar hoop dat het aanslaat.. Onze zoon wordt 3 dit jaar dus het zou een mooie tijd zijn!! Zo dat lucht op! ;-)

Liefs MamaSun

He hoi,

Ook zit aan de clomid. Ik heb al een dochter van bijna 2 en die is spontaan geboren na 4 jaar medische molen waaronder ivf. Kreeg te horen dat het bijna onmogelijk was om zwanger te worden..

Nu willen wij graag een tweede. Vanaf sept begonnen met clomid 50 mg. Dit ging twee maanden goed, normale cyclus en een goeie eisprong. Daarna liep mijn cyclus op naar 48 dagen. In december is de dosis verdubbeld en nu ziet het er naar uit dat ik een goeie follikelgroei had en deze zou waarschijnlijk maandag zijn gesprongen. Ik moet morgen bloedprikken voor mijn eisprong en krijg dinsdag de uitslag.

Het is allemaal heel spannend maar al je alleen maar clomid nodig hebt valt dat nog te overzien vind ik dan tenminste. Het blijft voor mijn gevoel nog steeds wel natuurlijk alleen wordt je een handje geholpen.

Wanneer moet je beginnen?? In ieder geval succes en moed houden!!

GR x-land

Hoi.
Ik heb een dochtertje die 21/2 is en spontaan is geboren. Nu waren we al 1 1/2 jaar bezig voor een tweede. Na onderzoek bleek dat ik PCO heb en dat het bijzonder is dat onze dochter spontaan is geboren. Ik ben nu voor de 3e keer met clomid bezig. 50 mg. Ik heb tot nu toe met de clomid een normale cyclus gehad en nu maar hopen dat het zijn werk doet.
Succes met alles.
Groetjes

Hai meiden,

Bijzonder dan eigenlijk he, dat je "zomaar spontaan" een kindje kan krijgen!
Thanx! Ik dacht dat ik de "enige" was die voor een tweede een hulpje nodig had! Ik weet niet wat ik moet verwachten.. Ik hoop dat mijn cyclus normaal wordt met clomid & dat ik een goede follikelgroei heb.. Ik mag 28e beginnen 50mg, of ik nu ga menstrueren of niet, zoiets duurt nog een eeuwigheid natuurlijk! ;-) En dan de 3e voor een echo. Wel spannend allemaal..
Weet jullie omgeving het? Bij ons maar een paar, maar ik weet niet goed of ik het aan de opa's & oma's moet vertellen.. Wie weet duurt het nog ff & de vraag komt toch vaker voorbij.. Maar ja wie weet heb ik er maar een kuur nodig & dan is de verassing weg..! Ik moet er nog wel aan wennen, opzich is het wel oke maar het idee dat het misschien niet lukt vind ik lastig.. Maar we gaan met goede moed eraan beginnen! Hou jullie op de hoogte! Thanx girls!

Liefs MamaSun!

Hallo girls !

Heb jullie berichten gelezen en wil even het volgende kwijt;
Ik heb PCO en ben mbv Clomid zwanger geraakt.
Ik kreeg de hoogste dosis (150 mg) omdat lagere doses niet hielpen. Follikels zegen er telkens goed genoeg uit om te springen, maar toch bleef een zwangerschap uit. Mijn gyn doet onderzoek naar vrouwen met een kinderwens en die onvruchtbaar of verminderd vruchtbaar zijn. Als proefpersoon heb ik toendertijd (4 jaar geleden) Clomid en metformine geslikt. Ik ben wat zwaarlijviger en icm PCO is het nog moeilijker om zwanger te raken. Nu bleek uit onderzoek van de gyn dat als iemand met PCO probeert zwanger te raken en Clomid krijgt, dat dan de suikerspiegel omhoog gaat. Doordat de suikerspiegel omhoog gaat wordt de groei en het springen van de folikkel belemmert. Dus in feite speelt het lichaam alsof je suikerziekte hebt...... terwijl dit niet zo is. Door de metformine daalt je suikerspiegel gedurende de folikkelgroei en sprong en dit bevordert de kansen om een zwangerschap weer. Het is maar dat je het weet..... Na een kuur Clomid en metformine was ik inderdaad zwanger.
@ mamasun..... ik zou je omgeving wel inlichten, in ieder geval misschien je (schoon) ouders en evt broers/zussen en goede vriend(inn)en. Zo weten zij waar jullie mee bezig zijn en kunnen ze daar rekening mee houden. Wij hebben er uiteindelijk 3 jaar over gedaan om zwanger te raken. Iedereen om ons heen was al papa en mama behalve wij. Steeds vaker kregen wij van die rare opmerkingen als; "wanneer bij jullie een kindje ?" of, "... lukt hem zeker niet? kom maar eens mee dan zal ik het je voordoen.." etc etc. Heel naar als je "bezig " bent met zwanger te worden. Na de zoveelste opmerking open kaart gespeeld en toen was het ook gelijk over. Heel veel mensen denken dat het zo vanzelfsprekend is , een kind, maar dat is het niet.
Kijk maar wat je van mijn advies vindt....
Nou een heel verhaal, maar als ik iemand er mee kan helpen ben ik alweer blij
Suc6 allen en let's keep in touch !

Tamdun

Terug
Bovenaan