starten met fruit/groente, wie heeft ervaring?

Matthijs wordt volgende week 4 maanden en officieel mag er dan begonnen worden met de hapjes (weet nog niet of ik er al ga beginnen hoor!) Vraag is eigenlijk: wie is er met 4 maanden begonnen, wat geef je dan en vooral wanneer (voor de fles, na de fles e.d.)
Wie wil reageren??

Hallo,

Ik ben met 4 maanden begonnen met het geven van een potje ik geef groente en fruit door elkaar heen.
Wel een geef ik een paar dagen hetzelfde zodat mijn zoontje aan de smaak kan wennen.
Ik geef hem rond 17.00 uur zijn potje was ook het advies van het cb.
Hij is nu inmiddels 5 maanden en eet heel ze potje in een keer leeg.
Succes ermee

Groetjes Tamara mama van Jesse

Hallo,

Ook ik ben met 4 mnd. begonnen met het geven van hapjes. Thomas was er echt aan toe, hij keek het eten echt uit je mond en begon dan hevig te smakken.
Ik ben begonnen met een paar lepeltjes groente en fruit, een aantal dagen achter elkaar hetzelfde voor de smaak. Thomas wilde al snel meer en voor ik het wist at hij een heel potje leeg. Hij is trouwens niet zo'n fan van fruit (ik denk dat dat soms een beetje te zuur is), maar van de warme hap vind hij tot nu toe alles lekker. Binnenkort wordt hij 6 mnd. en dan wil ik meer hapjes zelf gaan maken, kijken hoe hij dat vindt.

Veel succes ermee!
Ria

Hoe maak je die groente eigenlijk warm??? In magnetron in het potje? Of op een bordje en hoe lang in de magnetron???
Groetjes happyM.
Ik begin nog niet met potjes (nòg niet) maar dan weet ik het vast.

Mijn ervaring: Bij mijn eeste kindje kon ik niet wachten om hier mee te beginnen, maar het was geen succes, ze was er nog niet aan toe.
Bij mijn tweede, die is nu bijna 5 maanden oud heb ik er nog geen moment aan gedacht om  te beginnen met andere hapjes, hij krijgt nog steeds borstvoeding.

Terug
Bovenaan