Starten met IUI, iemand een positieve ervaring?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Inmiddels zijn mijn vriend en ik al bijna 3 jaar bezig met zwanger worden. Sinds december vorig jaar weten we dat ik PCOS heb waardoor ik sinds januari dit jaar gestart ben met het gebruiken van Clomid. Mijn cyclus is wel wat regelmatiger geworden dan dat hij was maar schommeld nog steeds wel tussen de 28 en 35 dagen... Aangezien we nu alweer een jaar verder zijn zonder resultaat is er besloten om in januari te gaan starten met IUI. Ik vind het al met al heel frustrerend dat het ons niet op de “normale manier” wil lukken :( </p><p>Mijn vriend en ik hebben allebei een heel uitgebreid onderzoek gehad waarin alles verder helemaal goed was, op de PCOS na dus. Dus eigenlijk zou het met Clomid gewoon moeten lukken zou je zeggen.</p><p>Afgelopen zomer heb ik een HSG onderzoek gehad. Dit vond ik zelf echt super pijnlijk en zie daarom ook erg op tegen IUI (IVF nog erger, maar zo ver is het gelukkig nog niet!). </p><p>Ik ben daarom heel erg benieuwd of er dames zijn die ook IUI gehad hebben en wat jullie ervaring was. Is het pijnlijk? Na hoeveel pogingen waren jullie zwanger?</p><p>Alvast heel erg bedankt voor degene die wil reageren en haar ervaring met mij wil delen =)</p><p>Liefs, Ingelou</p>
 
Beste Ingelou,Ik ben met IUI poging 6 zwanger geworden. Heb zelf geen PCOS, bij ons is nooit een reden gevonden waarom het niet lukt.IUI is pittig, maar ik vond het goed te doen. Wel heb ik gemerkt (door verschillende blogs te lezen) dat er verschil zit in IUI behandelingen per persoon en per ziekenhuis.Geef de moed niet op, het kan echt.. zelfs de laatste poging. Onze 6de poging was vorig jaar november, we stonden al op de wachtlijst voor IVF en zouden daar ik januari mee starten. Ik had de hoop voor een zwangerschap via IUI al opgegeven, maar in december dus toch zwanger.Onze families, vrienden en een aantal collega’s wisten er van. Mij deed het goed om erover te praten, ook met mensen die niet de behandeling hadden. Dit is natuurlijk persoonlijk, maar het gaat veel tijd en energie vergen dus doe waar je je goed bij voelt!Veel succes, sterkte en vooral veel geluk!!
 
Hoi hoi,Inmiddels iui 2 achter de rug en gistere jammer genoeg ongesteld. Helaas geen nog geen positieve ervaring. Ik kan je wel vertellen dat het pijnloos is. Ik heb ook een HSG gehad en lag krom van de pijn.Iui voel je helemaal niets van.Dat het maar snel raak mag zijn!
 
Hoi meiden,Bedankt voor jullie reacties, doet me goed :)@gebruiker10066109, jeetje wat bijzonder dat het de 6e poging dan toch gelukt is! Heel fijn voor jullie! Wij hebben het mijn ouders en de meeste van onze vrienden ook al een hele poos geleden verteld. Vooral nu we het volgende traject weer ingaan vind ik dat wel zo fijn. Ook bij ons op werk weten onze collega’s het. Ik ben er zelf ook heel open over, het is geen geheim. @daydreamerr, heel fijn om te horen dat het in ieder geval geen pijn doet! ? Super balen dat je gisteren weer ongesteld bent geworden :( Ik ben zelf gisteren ook weer ongesteld geworden... Ik heb nu nog 1 “ronde” te gaan met Clomid, daarna starten met IUI. Stiekem hoop ik zooo dat ik het hele IUI traject niet eens hoef te starten. Maar goed, ik ga er wel vanuit en sta er wel positief in. Ik hoop voor jou ook dat het gauw mag lukken met IUI! 
 
Na 4 jaar proberen en anderhalf jaar ziekenhuistraject zij ook wij zijn bij poging 6 iui zwanger geraakt en we zijn nu 14 weken zwanger! Bij ons was de reden dat we niet zwanger werden ook niet bekend! Eigenlijk waren we bij poging 6 al bezig om over IVF na te denken! Maar poging 6 kwam ons geluk!! Wij hebben onze tijd op de fertiliteitsarts goed als erg fijn ervaren, gek misschien je wilt daar natuurlijk niet graag komen, maar het was niet anders! Het was een klein team met betrokken mensen en eigenlijk altijd dezelfde mensen die je hielpen! Ik heb eigenlijk nooit pijnlijke ervaringen gehad! De hormonen spuiten 7 dagen 112,5, vielen mij reuze mee! Ik denk dat ik geluk heb gehad dat mijn lichaam goed reageerde! Ik wens je veel succes en houd vol, vast en zeker komt ook dat mooie moment voor jou!!!groetjes nomade
 
Na 4 jaar proberen en anderhalf jaar ziekenhuistraject zij ook wij zijn bij poging 6 iui zwanger geraakt en we zijn nu 14 weken zwanger! Bij ons was de reden dat we niet zwanger werden ook niet bekend! Eigenlijk waren we bij poging 6 al bezig om over IVF na te denken! Maar poging 6 kwam ons geluk!! Wij hebben onze tijd op de fertiliteitsarts goed als erg fijn ervaren, gek misschien je wilt daar natuurlijk niet graag komen, maar het was niet anders! Het was een klein team met betrokken mensen en eigenlijk altijd dezelfde mensen die je hielpen! Ik heb eigenlijk nooit pijnlijke ervaringen gehad! De hormonen spuiten 7 dagen 112,5, vielen mij reuze mee! Ik denk dat ik geluk heb gehad dat mijn lichaam goed reageerde! Ik wens je veel succes en houd vol, vast en zeker komt ook dat mooie moment voor jou!!!groetjes nomade
 
Jeetje wat ook een lange weg voor jullie! Maar wat een geluk voor jullie dat je eindelijk zwanger mag zijn, gefeliciteerd!! Ik sta er positief in en hou zeker hoop. Bedankt voor het delen van je verhaal!
 
Terug
Bovenaan