Starten met kolven

Hi meiden

ik heb een zoontje van 3,5 week oud en geef volledig borstvoeding

nu ga ik na mijn verlof door met kolven ip mijn werk maar hoe begin ik hiermee?

Ik lees dat je rond 4 weken al kan beginnen met kolven om te laten wennen aan flesjes

heeft iemand goede tips??

Alvast bedankt!!

Hoi,

Ik had zelf medela flesjes. Die lijken het meeste op de borst. Dan blijven ze aan de borst ook goed aanhappen. Mijn dochter pakte de fles niet in 1x. Heb haar toen 5 minuten aan de borst laten drinken, los gehaald en toen het flesje erin. Die dronk ze meteen leeg!

Als je een flesje heeft moet je ook meteen kolven. Anders loopt je borstvoeding terug.

Succes!

Thanks voor je reactie.

zoek ook meer tips met info over hoevaak kolven in het begin, welk moment van de dag etc. En waar bewaren jullie de melk in? Wat is het meest praktisch ook met oog op werken over een aantal weken..

Je kan beginnen wanneer je wil. In de ochtend maak je meer melk aan, dus een moment in de ochtend werkte voor mij het beste. Ik kolfte elke week 50 ml extra, dus aan het begin van de week 10 en dan elke dag proberen 10 ml extra. Op een gegeven moment kolfte ik elke ochtend 200 ml en dat vond ik genoeg. Zo bouwde ik mijn voorraad op. Overigens lukte 200 niet altijd hoor..

Oefenen met de fles deed ik ook, eerst wat kolven, dan met de fles geven en als ze dan nog trek had weer aan de borst. Leek mij alleen een kwestie van techniek..

Omdat ik eerst 6 weken had gekolft voordat ik ging werken, had ik al een hele voorraad en hoefde ik niet vaker op de dag te kolven.

Op mijn werk kolfte ik tot 4 maanden 3 keer en nu 2 keer. Ik kolfte niet genoeg voor de hele dag flesjes, maar ik werk niet fulltime en met de 200 ml elke ochtend vul ik het aan. Voor mij werkt het goed zo.

ik heb de kolf van Avent en daar kun je bewaarbekers aan doen. Een volle beker vroor ik in, een halfvolle doe ik in ijsblokjesvormpjes.

Omdat mijn zoontje een zware bevalling achter de rug had (meer dan 48 uur), dronk hij de eerste dagen niet zelf. Ik moest toen direct starten met kolven en hij kreeg meerdere keren per dag een klein spuitje met wat melk. Dit verliep goed en na een dag of 3 dronk hij al zelf. Nadat hij gedronken had, kolfde ik om mijn borst leeg te maken. Dit heb ik thuis ook gedaan, waardoor ik een mooi voorraadje had.

Terug
Bovenaan