Je kan beginnen wanneer je wil. In de ochtend maak je meer melk aan, dus een moment in de ochtend werkte voor mij het beste. Ik kolfte elke week 50 ml extra, dus aan het begin van de week 10 en dan elke dag proberen 10 ml extra. Op een gegeven moment kolfte ik elke ochtend 200 ml en dat vond ik genoeg. Zo bouwde ik mijn voorraad op. Overigens lukte 200 niet altijd hoor..
Oefenen met de fles deed ik ook, eerst wat kolven, dan met de fles geven en als ze dan nog trek had weer aan de borst. Leek mij alleen een kwestie van techniek..
Omdat ik eerst 6 weken had gekolft voordat ik ging werken, had ik al een hele voorraad en hoefde ik niet vaker op de dag te kolven.
Op mijn werk kolfte ik tot 4 maanden 3 keer en nu 2 keer. Ik kolfte niet genoeg voor de hele dag flesjes, maar ik werk niet fulltime en met de 200 ml elke ochtend vul ik het aan. Voor mij werkt het goed zo.
ik heb de kolf van Avent en daar kun je bewaarbekers aan doen. Een volle beker vroor ik in, een halfvolle doe ik in ijsblokjesvormpjes.