Starten met ovulatie testen, tips gezocht

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik zou deze ronde of volgende ronde als die er komt ovulatie testen willen gebruiken.
Nu zoek ik vooral via de app en aan de hand van afscheiding mn eisprong....
Cervix slijm is redelijk af te lezen bij mij maar afgelopen maand niet mega duidelijk mn eisprong gevonden op die manier.
Dus nu vraag ik mij af;

1. Welke ovulatie testen raden jullie aan (prijs/kwaliteit) er is zo veel keus namelijk....
2. Hoe gaan jullie te werk met de testen?
Wanneer start je en wanneer weet je zeker dat je ei dan ook echt geweest is..

Thanx.
Liefs van mij

Hii,
Ik gebruik de action testen. Mijn ervaringen zijn positief daarmee. Meestal begin in een aantal dagen voor mijn eisprong met testen. Schrijf ik er de datum op. En dan test elke dag tot 2-3 dagen na de eisprong.
Bij mij is de 3de dag echt weer een ligt streepje te zien. En een hele donkere 2 dagen vaak de dag van mijn eisprong en de dag erna. Dit omdat je eisprong gemiddeld 48uur kan duren. 

hopelijk kun je hier iets mee.

succes! 

liefs Lau

Ik had van zwanger en kids de dipsticks. Bij mij werkte dat prima en die zijn goedkoop. Ik had namelijk heel wisselende cycli, en had dus veel testen nodig. 
Apps vind ik niet te vertrouwen. Je lichaam doet niet elke maand hetzelfde en zo'n app geeft ook maar een schatting obv wat je eerder ingevuld hebt. 
Mijn cycli waren 28 tot 45 dagen, en na een aantal rondes wist ik dat ik een vrij korte LF had van 9-11 dagen. Ik begon dus op dag 14 met ovatietesten en bleef elke dag een test doen. Na een tijdje zag je een streepje en die werd over een dag of 4 steeds duidelijker, tot ie donkerder dan de teststreep was, en dan teste ik nog even door om te zien of hij de dagen erna weer lichter werd. Vanaf het moment dat hij half zo donker als de teststreep was, gingen we om de dag seksen. En met de IUIs moest ik bellen zodra hij bijna donker genoeg was en dan kreeg ik een dag later de IUI. 
Als streepjes turen niet werkt, dan kun je altijd clear blue met smileys gebruiken. Bijvoorbeeld als je testen nooit zo donker als de teststreep worden, of de donkerheid schommelt wat. 
Wel altijd testen met 2e ochtendurine rond hetzelfde tijdstip na ongeveer dezelfde hoeveelheid drinken. Zo is het me uitgelegd door de fertiliteitsarts. Dat voorkomt schommelingen door te sterke of verdunde urine.

Je eispronk komt trouwens 24 tot 48 uur NA een echt positieve test. Het meet het hormoon dat piekt en ervoor zorgt dat je ei gaat springen. Niet je ei.

Ik heb action en sensitest gebruikt. Maar echt handig vond ik de dure CB smiley testen. Als de goedkope donker werd (wnnr issie donker genoeg grr) deed ik die dure, dan hoefde ik ook niet te twijfelen. Dan had ik er iedere cyclus ook maar 2 nodig ofzo, dus was t qua prijs ook nog wel ok!

Als je idd ook niet zo handig bent in aflezen van streepjes kun je beter cb gebruiken. Heb ik ook gedaan en ik was de eerste maand gelijk zwanger

Bedankt voor de tips dames!! En fijn even al die uitleg zo onder elkaar.

Terug
Bovenaan