Starten met papfles

<p>Met hoeveel weken zijn jullie gestart met papfles?</p><p>Mijn dochter is bijna 16 weken en wil nog erg kort op elkaar een flesje. Ik zit erover te denken om haar een papfles te geven in de avond..</p><p>De ene keer lees ik dat het op zijn vroegst met 16 weken mag en een andere keer met 4 maanden (dus ruim 17 weken)</p><p>En welke pap kan ik het beste geven? Ze heeft een koemelkallergie en reageert heftig op rijstebloemzetmeel, dus weet niet of ik haar bambix geven kan omdat dat rijstebloem basis is. </p><p>En hoeveel melk gebruiken jullie voor een papfles? Mijn dochtertje drinkt vaak maar kleine beetjes tegelijk. Meer dan 135 ml krijg ik er echt niet in want ze spuugt erg gauw.</p>

Nooit in de avond een papfles gegeven. Pas wat later als ontbijt gaan geven. Heeft ze honger denk je dat je dat wilt doen? Als ze 135 al met moeite drinkt.. 

Ik weet niet of een papfles een goed idee is als je kindje zo sterk reageert op zetmeel en als ze nooit grotere flessen dan 135cc drinkt...
Waarom wil je die papfles in de avond geven? In de hoop dat ze dan de nacht doorslaapt?
Ik heb geprobeerd mijn dochter rond die leeftijd ook s avonds een fles te geven met rijstebloem erin. Maar ze ging er echt niet langer van slapen, dus na een week maar weer mee gestopt want dan snap ik de meerwaarde van een papfles niet.
Rijstebloem is vanaf 4 maanden. Maar bambix en de grovere soorten pap pas vanaf 6 maanden, dat kunnen de darmpjes met 4 maanden nog niet aan! 
Ik heb toen ze 6 maanden was ook een weekje bambix geprobeerd in de laatste fles, maar ook daar sliep ze niet langer op, dus ook mee gestopt. 
Daarna heb ik nooit geen pap meer gegeven, ik snap niet zo goed waarom dat zou moeten. Eventueel kun je het doen als ontbijt als je merkt dat ze niet meer genoeg hebben aan alleen flesvoeding als ontbijt. (meestal zo rond de 8 maanden) Maar ik gaf dan altijd een fles + boterham. 
Ik vond het ook zo'n gedoe, een papfles.. steeds zoeken naar de juiste grootte speen en de juiste verhouding voeding/pap.... en kindjes hebben het echt niet persé nodig, aan gewone flessen + boterhammen (vanaf 6 maanden) hebben ze ook genoeg!

Ik denk dat je gewoon nog even moet accepteren dat je kindje geen grote flessen leeg kan en je nog elke 3? uur moet voeden. Mijn dochter dronk ook nog heeeel lang om de 3 uur, er ging ook nooit meer dan 150cc in.
Pas als ze 180cc gaat drinken, kun je om de 4 uur gaan voeden.
Ik zou echt nog geen pap geven, ze is nog etg jong hoor!! Het maagje heeft zo te lezen al genoeg aan de flesvoeding, nog een schep pap er bovenop valt waarschijnlijk helemaal niet lekker in haar buikje!

Bedankt voor jullie reacties.
Ik vroeg dit idd voor langer slapen. Ze krijgt nu elke 3 uur een fles en ze moet ook een half uur rechtop. Als het slecht uitkomt dan is het zo 3x per nacht omdat ze er soms ook 2.5 uur tussenzit. Maar zo te lezen gaat het niet helpen en krampjes zal de rust ook niet geven... Wacht ik er nog even mee.

Dat is wel pittig, nog 3x per nacht een fles! Ik snap wel dat je zou willen dat dat ietsje minder was.
Accepteert ze ook geen speentje ofzo 's nachts? Een nachtvoeding op die leeftijd hoort er vaak nog wel bij is mijn ervaring, maar 3x per nacht is wel veel. Heeft ze s nachts echt 3x zoveel honger dat je een fles moet aanbieden?
Of kun je de laatste voeding niet een beetje rekken en dan proberen of ze een iets grotere fles leeg kan, bijv. 150cc + 5 schepjes voeding?

Oef dat zijn wel redelijk wat flessen nog in de nacht ja. Hier de ervaring ook dat het niet werkte een papfles s avonds voor het langer slapen. Pap kreeg ze met een maand of 8 (ipv van een broodje in de ochtend) maar dan gewoon van een lepeltje want dat gehannes in een fles met spenen vonden wij niks. Succes met je meisje, hopelijk laat ze er snel wat langer tussen s nachts. 

Terug
Bovenaan