Starten ovulatietesten

<p>Hoi!</p><p>Inmiddels is onze zoon alweer ruim 2 jaar, en is de wens er voor een 2e. De vorige zwangerschap was een kleine, maar zeker prachtige verrassing. We zijn nu sinds afgelopen juli serieuzer ‘bezig’ voor een 2e. Na meerdere keren zelf uit rekenen wanneer de eisprong zou zijn, merk ik dat ik het iedere maand toch telkens meer een teleurstelling vind wanneer het weer niet is gelukt. Daarom nu besloten om de volgende ronde met ovulatietesten te starten. Alleen: geen flauw idee hoe ik dit nu echt moet aanpakken. Er staat zoveel informatie op internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en graag tips en ervaringen van dames zelf hoor. Welk merk is nou het beste/makkelijkste, en wanneer moet ik in godsnaam nou beginnen met testen? Laatste menstruatie was de 10e, en gemiddelde cyclus 27/28 dagen. </p>
 
ik startte de eerste keer bij dag 10 maar kwam er snel achter dat er voor dag 14 niks te zien viel bij mij. Had tevens een app gedownload weet niet of je die al hebt? Verder plakte ik de testen in een schrijfblok met tijd en datum erbij zodat ik ze op en daarna weer af zag lopen. Ik gebruikte hele goedkope dipsticks, maakt denk ik niet zoveel uit welke je gebruikt, dipsticks of gewone testen is allemaal met een streepje wat net zo donker als de controle streep moet zijn. Enige uitzondering is de clear blue test, die geeft een digitale smiley wanneer je het meest vruchtbaar bent. Dat heb ik bij de 3e maand dat ik ovulatietesten gebruikte nog erbij gedaan om te checken of het moment dat ik als piek zag klopte. 


Verder is het zo dat je eisprong binnen 24-36 uur na de piek plaatsvindt. 


Sperma een dag of 5 in leven blijft maar ook minimaal 3 kwartier moet "zwemmen" 
 
En de eicel meteen na de eisprong het makkelijkst te bevruchten is tot ca 12 uur erna maar de vruchtbaarheid neemt in die 12 uur snel af.
 
Aan de hand hiervan kun je wel een beetje plannen wanneer het juiste moment is toch? ?
 
Ik gebruik de dipsticks van 2besure. Kan er m'n piek goed mee vinden. Wanneer ik met deze test denk m'n piek gevonden te hebben, doe ik nog een digitale test van clearbleu en die geeft dan ook altijd een smiley aan. 
Je kan op dag 10 van je cyclus beginnen met testen en dan steeds rond hetzelfde tijdstip testen. De beste resultaten krijg je als je tussen 10.00-16.00 test. Als ik het idee had dat m'n piek eraan kwam teste ik vaak sochtends en smiddags zodat ik hem niet zou missen. 
 
Terug
Bovenaan