Hier bij de oudste met exact 2 jaar in peuterbed, door de komst van haar zusje. Gekozen voor peuterbed omdat een gewoon 1persoonsbed niet in haar kamer past (ze deelt haar kamer met haar zusje en het is passen en meten)
Het ging direct goed, ze is er nooit zomaar zelf uitgekomen ofzo. Ze is nu ruim 4 jaar (118cm) en slaapt er nog steeds heerlijk in. Ik vond het peuterbed wel een fijne maat, ze kunnen er gerust tot 5 jaar in dus je hebt er lang plezier van en daarna schuift hij door naar het volgende kind hier
Mijn jongste is nu 2.5 en slaapt nog in ledikant, maar binnenkort is onze verbouwing klaar en krijgt zij het peuterbed. Nu ze 2.5 is, past ze nog wel in het ledikant maar het wordt wel echt tijd voor een groter bed onderhand
Mijn mening is dat je het gewoon moet doen, we hebben er hier nooit moeilijk over gedaan. Ze vond het super stoer dat ze een nieuw bed kreeg, een kussen, nieuw dekbed, en het ging dus direct goed zonder gezeur. Nu ze ruim 4 is, komt ze nog steeds nooit zelf uit bed, alleen om te plassen. Verder blijft ze keurig liggen tot de wekker afgaat om 6.45, ook al is ze 6.00 al wakker..