Starten vast voeding bij borstvoeding

Mijn dochter is nu bijna 5 mnd en krijgt nog volledig bv. De laatste wkn had ik al het vermoeden dat ze toe was aan iets anders en nu ben ik daar toch wel zeker van. Ze kijkt ons het eten bijna uit de mond en wil het ook pakken! Heb haar laatst eens een paar hapjes fruit van Olvarit gegeven (zat in zo'n babydoos) en dit ging er smakelijk in! Sindsdien vraagt ze om meer. Als ik de vit D met een lepeltje geef dan trek ze zo'n snuitje wat ze ook wel doet als ze graag aan de borst wil alleen wil ze dat dan dus niet, nee ze wil happies! Cb zei dat het beter is te wachten tot 6 mnd bij borstvoeding maar ik heb bijna het gevoel dat ik haar iets onthoudt als ik haar niks geef. Aan de borst drinken is ook wel veranderd. Lag ze eerst nog heerlijk na te genieten nu wil ze meteen rechtop als ze maar net genoeg heeft!
Ben benieuwd of meer (borstvoedende) moeders dit herkennen!

Ik ben ook begonnen met bijvoeding want het eten werd mij ook uit de mond gekeken :). Ze krijgt pap (gemaakt met kv want met bv bindt t niet zo goed...) in de namiddag tussen 2 voedingen door. Ik maak maar 60 cc en dat gaat niet op, het is meer om te oefenen. Verder drinkt ze nog steeds graag uit de borst maar ik merk wel dat het niet altijd meer genoeg is dus ik geef dan wat kv toe. Echt een voeding vervangen met 'vast' voedsel doe ik wel wanneer ik de bv heb afgebouwd want ik vind dat ze eerst lekker rustig mag wennen aan alleen kv krijgen.

nou ik herken het zeker, morgen heb ik een afspraak staan bij het consultatiebureau en wilde graag even met haar overleggen. Mijn dochter is 4,5 mnd. maar zeer flink! ze wil ook laatste tijd niet super drinken, verder had ik gelezen dat bijvoeding ( vervangen) vanaf 6 mnd moet en ook dat het even duurt voordat je baby gewend is aan een smaak en genoeg binnen krijgt om een voeding te vervangen dus mijn theorie is om rond 5 mnd alvast wat te oefenen. Maar volgens mij wil je baby ook echt graag en hoeft zij niet te wennen of niet?!

Mijn dochter at het eigenlijk meteen wel op. Zonet weer een paar hapjes gehad, als het aan haar ligt eet ze zo zo'n klein potje Olvarit leeg, hihi...
Maar volgens mij is het nu nog niet de bedoeling dat het een borstvoeding gaat vervangen dus geef ik haar nog maar niet al te veel..

Mijn dochter is ook 5 mnd en krijgt ook nog volledig bv. Ben nog niet aan hapjes begonnen. Ze kan nog heerlijk rustig bij me drinken. Ze wordt alleen een beetje groot om ze lekker vast te houden, hahahaha.

Ik heb mijn zoon vanaf ongeveer 5,5 maand fruit erbij gegeven, dit omdat hij ook niet meer tevreden was met alleen de borst, en ook gewoon bleef huilen na en tussen voedingen in en kijken ect naar ons eten.
Mijn plan was ook 6 maanden volledig borstvoeding, maar als je kindje anders beslist...
Het is mijns inziens belangrijk aan te sluiten aan de wensen van je kindje!

Terug
Bovenaan