Starten vaste voeding bij borstvoeding

Mijn dochter is nu bijna 5 mnd en krijgt nog volledig bv. De laatste wkn had ik al het vermoeden dat ze toe was aan iets anders en nu ben ik daar toch wel zeker van. Ze kijkt ons het eten bijna uit de mond en wil het ook pakken en smakt met haar mondje. Heb haar laatst eens een paar hapjes fruit van Olvarit gegeven (zat in zo'n babydoos) en dit ging er smakelijk in! Sindsdien vraagt ze om meer. Als ik de vit D met een lepeltje geef dan trek ze zo'n snuitje wat ze ook wel doet als ze graag aan de borst wil, alleen wil ze dat dan dus niet, nee ze wil happies! Cb zei dat het beter is te wachten tot 6 mnd bij borstvoeding maar ik heb bijna het gevoel dat ik haar iets onthoudt als ik haar niks geef. Aan de borst drinken is ook wel veranderd. Lag ze eerst nog heerlijk na te genieten nu wil ze meteen rechtop als ze maar net genoeg heeft!
Ben benieuwd of meer (borstvoedende) moeders dit herkennen!
.
 
Als jij het idee hebt dat ze toe is aan vaste voeding kun je dat gewoon geven vind ik. Het ene kind is er wat eerder mee dan het andere, doe wat jij denkt dat het beste werkt. Je hebt van die kleine potjes van 100g (of natuurlijk zelf maken), zo een zou je kunnen geven tussen de voedingsmomenten in?
 
hier ben ik echt pas met 6 maanden begonnen.. wij doen rapley.. maar er voor gaf ik som een stuk kokmber om aan te sabbelen... hij kreeg de maak wel binnen en dat was goed... was wat die wilde...
ik haalde de zaden er uit... leek mijn verstandig...
verde leren baby via na doen... dus de lepel in de mond is erg leik nu nog... 7,5 maande..

en tja cb... bij onze macht ik met 4 maanden begingen... is heel anders per regio...
 
Ik zou gewoon wachten tot 6mnd, het heeft verder geen meerwaarde om nu al te beginnen.
Je doet je kindje echt niks tekort hoor, als jij bij wijze van op een stuk rubber zit te kauwen wil ze het ook, dit is het naapen waardoor ze dingen leren, wijst niet automatisch op willen eten!
Ik heb alle kids vanaf 6mnd eigengemaakte voeding gegeven, dit voorkomt dat ze daarna alleen potjes willen, tuurlijk kun je af en toe een potje geven, maar ik zou beginnen met groente die je zelf klaarmaakt!
Btw, ik zou dus echt geen komkommer geven hoor!
Succes ermee
Gr MJ, mv4
 
Hoi Martz,

Mijn dochter is vandaag 4mnd en ik geef ook BV. Ik ben van de week begonnen met wat voorzichtige fruithapjes. De peer vond ze heerlijk (3dgn gegeven) maar de banaan van vandaag lijkt ze iets minder te vinden. Maar ik haal er nog geen BV vanaf. Stapje voor stapje proberen. Zij was ook aan het smakken, speekselen, happen, als in d'r mond stoppen. Nu is ze boos als het fruit al op is! :p

Groetjes
 
Terug
Bovenaan