statistieken

A

Anoniem

Guest
beste mensen, ik lees veel op forums en ben ook geregeld aanwezig met mijn topics

maar ik lees ZO ontzettend veel verhalen over vrouwen
die miskramen hebben gehad

ik wordt er een beetje bang van!

hoe veel dames zijn er hier die hier mee te maken hebben gehad
en enig idee wat de reden is geweest?

ik hoor het graag
vanuit daar ga ik eens turven

Hoi HBBeestje,

ik snap je verontrusting. Ook ik vond het schrikwekkend hoe vaak het (hier op het forum) voor is gekomen.

Tuurlijk is het interessant hoe groot./klein de kans is om een miskraam te krijgen, maar ik denk niet dat je het op basis van de te krijgen antwoorden kan doen.

De meiden die gaan reageren op je topic zijn meiden die een miskraam achter de rug hebben.

Het "turven" is dus niet echt representatief en kan een verkeerd beeld geven.

Je vraagt je misschien af waarom ik zo reageer: ik heb onderzoekmethodieken en een psychologische achtergrond en weet dus (vanuit theorie en praktijk) wat de reacties kunnen zijn.

Uiteraard zeg ik dit met de beste bedoelingen, puur ter bescherming van jou en je eventuele "angst" voor een miskraam (als ik dit uit jouw verhaal mag concluderen?)

Zelf heb ik geen miskraam gehad (gelukkig). Dus als je toch wilt "turven"

Miskraam:   0
Geen miskraam: 1

groetjes
kristel

Miskramen komen vaker voor dan de meeste mensen denken. Zo'n 25% van alle vrouwen krijgt er in hun leven mee te maken. Wordt vanaf het moment van bevruchting gerekend, dan gaat zelfs mogelijk tot 90% van alle bevruchte eicellen voortijdig te gronde; meestal echter worden de zeer vroege zwangerschappen die in een miskraam eindigen niet eens opgemerkt, omdat een normale menstruatie volgt, of deze alleen maar een of twee dagen later komt. De helft van alle zwangerschappen eindigt dus al voordat de vrouw weet dat ze zwanger is. Van alle 'vastgestelde' zwangerschappen loopt gemiddeld 15% uit op een miskraam.
De leeftijd van de moeder is de belangrijkste risicofactor: de kans op een miskraam is ± 9% voor vrouwen tussen 20 en 24 jaar, >50% voor vrouwen van 42 jaar en zelfs tot 75% voor 45-jarige vrouwen.

Deze informatie vond ik toen ik net zwanger was op internet.

Ik weet niet hoe oud je bent maar de kans dat je een miskraam krijgt is dus niet heel groot, maar op een forum zoals deze zul je dit soort verhalen vaker horen.
Liefs Eva
34 weken en 6 dagen zwanger

Bij een al vastgestelde zwangerschap is de kans klein bedoelde ik dus...

Hallo hhbeestje,

Wat kristel hieronder schrijft is hellemaal waar, het is moeder natuur die daarover beslist of het mis gaat of niet...!!

Ik zou me er maar niet teveel mee bizig houden hoor, en gewoon positief blijven denken.
Maar je zou hier wel eens vervelende reacties op kunnen krijgen.

Ik zelf ben 36 jaar en heb op 16 maart een miskraam gehad na een zwangerschap van 7 weken...! je kan hier hellemaal niks aan doen, dat gebeurt vanzelf.. ( moeder natuur beslist) meestal is het een aanleg fout.

Succes ermee..

Groetjes mirjam

oke misschien heb ik het wat verkeerd geformuleerd,

excusses. maar bedankt voor jullie replays!

Terug
Bovenaan