steeds drogere huid en rare uitslag op voetjes.. Wie heeft raad?

Hallo allemaal! Onze dochter van 17 maanden heeft sinds een maand of drie een rare uitslag op haar tenen. Het begon als een beetje droge plekjes, we zijn er na een tijdje mee naar de huisarts gegaan en die wist niet wat het was. We hebben zalf gekregen tegen schimmelinfectie, maar hij wist niet of dat het was. Het wordt met de dag erger. Het ziet er uit alsof de huid niet snel genoeg geneest ofzo. Het zijn allemaal vellen die over elkaar heen zitten. Ze laten dan aan 1 kant wat los, maar aan de ander kant zitten ze zo vast, dat het haar pijn doet als ik ze eraf trek. Verder wordt ze overal op haar lichaam steeds droger. Het wordt nu (vooral op haar bovenarmen) heel stug. Ja weet niet echt hoe ik het uit moet leggen. Ze gaat wel elke dag in bad, we gebruiken soms kruidvat eigen merk 'babybad' of zwitsal. We smeren haar in met Natusan baby bedtime lotion. Olie in bad doen we niet zo vaak. Omdat bij mij olie juist niet fijn is, heb ik de neiging het bij haar ook niet te doen. Er komt bij ons in de familie wel psoriasis voor, maar ik heb het niet. Op haar voet zou kunnen, maar het is niet rood. Wie kan me advies geven? Alvast bedankt! liefs
 
hallo,

Ik weet ook niet wat het kan zijn, maar je kunt haar denk ik het beste niet zo vaak in bad doen als ze een droge huid heeft. Water droogt uit.
Huub heeft eczeem en dus ook een heel droge huid. Hij gaat 2 x in de week in bad met Balneum Hermal extra vettend, het water is niet te heet eerder lauw.
De olie heeft een medicinale werking en is dus goed voor de huid.
Verder zou ik er niet te veel op smeren waar parfum in zit. Je kunt beter vette zalf gebruiken, zoals uier zalf, amandelolie ed.
Dat is beter voor de huid.
Ik zou toch terug gaan naar de HA als het erger wordt.
Vooral als er psoriasis in de Fam. zit.

ik hoop dat het snel beter wordt.
Succes ermee.
Groetjes Brenda.
 
Hoi Hoi

Wat zielig is dat he, zo'n klein mensje.
Maar inderdaad niet iedere dag badderen, niet te heet water en de Balneum olie doet wonderen.Bryan was 11 dagen te laat en dus heel erg uitgedroogd, de vellen hingen er na 2 dagen aan. Verder deden en doen we nog steeds na het badje maseren met de olie van het kruitvat. De lotion is niet erg vet en trekt te snel in. Verder allerlei geurtjes drogen de huis alleen maar uit. Dus zeker geen zwitsal gebruiken. En de Balneum olie lost fijn op in het water, dus het is geen glibber boel.


Verder kun je misschien een goudsbloemzalf of lanette zalf gebruiken. Iets op basis van Vaseline, maar geen pure vaseline dat sluit de huid af.

Hopenlijk heb je er iets aan. Ik hoop in ieder geval dat je snel weet waar het van is.
Groetjes Sandra (Doortje) moeder van Bryan 17-1 -06
 
Het lijkt erop, dat je dochtertje toch ergens een allergie voor heeft ontwikkeld. Om enigzins te kunnen ontdekken wat het kan zijn, moet je 1 merk verzorgingsproduct een aantal dagen gebruiken en kijken wat de reactie is. Vervolgens doe je dat dan met een ander product. Neem per keer een tijdsbestek van 5 - 7 dagen. Overigens hoeft het niet aan het verzorgingsproduct te liggen. Kan ook aan voedsel (bepaalde soorten fruit) of wasmiddel/wasverzachter liggen.
Bij mijn oudste dochter gebruikte ik alles van Zwitsal. Mijn jongste dochter heeft een drogere huid die snel geirriteerd is en kan absoluut niet tegen Zwitsal. Voor haar gebruik Natusan in combinatie met de verzorgingsproducten van Weleda. Werkt heel goed.
Wellicht eens handig om bloed te laten testen op allergieën of een verwijzing voor een kinderarts/dermatoloog te vragen. Blijft niet te lang doorlopen.
Over het algemeen is het het beste om allergieën zo snel mogelijk te behandelen omdat ze anders de kans krijgen om erger te worden.

Succes
 
Hoi,

Wat jij omschrijft hebben wij gehad met onze oudste dochter toen die 2 jaar was, ook velletjes aan haar voeten (ook niet rood) Het was geen gezicht, de huisarts heeft verschillende cremetjes gegeven maar niks hielp echt en uiteindelijk zijn we doorgestuurd naar een dermateloog. Er werd ook bloedgeprikt, ze bleek uiteindelijk dus toch eczeem te hebben en een hoge aanleg voor allergieen (gelukkig heeft ze uiteindelijk geen allergie ontwikkeld) ze kreeg gewoon een lanette creme en daar moest ik d'r voeten en d'r hele huid mee verzorgen. En in bad bijv. Balneum badolie en niet iedere dag in bad.Bij elkaar heeft het wel een aantal maanden geduurd voordat het weg was.
Als het zo blijft zou ik als ik jou was toch vragen of je doorgestuurd mag worden naar een dermatoloog en laat die  er dan maar eens naar kijken.
Succes,
Dees
 
Hi bedankt voor de reacties allemaal! Ik had onder een nieuw kopje ook al geschreven dat ik de oplossing had gevonden, maar dat kan ik nu pas écht zeggen. Dat was dus de balneum badolie en de balneum zalf. En ze gaat nog maar twee/drie keer per week in bad. En het is bijna helemaal weg! Ook op haar teentjes!
 
Terug
Bovenaan