Steeds eerder wakker

<p>Onze zoon van 15 maanden is steeds eerder wakker. Waar hij eerst tot 7:00/7:15 uur sliep is het de afgelopen weken naar 5:15uur gegaan. Hem eerst wel geprobeerd weer in bed te laten liggen maar hij valt niet meer in slaap. Overdag slaapt hij prima. Meestal 2 uurtjes (1 slaapje) En 's avonds doen we hem zelfde tijden naar bed (19:00/19:30)</p><p>' s nachts wordt hij nog 2 a 3 x 'wakker' of jengelt hij hard in slaap. Met een speentje in zn mond is hij zo weer stil. </p><p>Omdat hij vroeg wakker is, is hij om 9 uur alweer moe en jengelig maar wil dan niet in zn bed slapen. Superfrustrerend.</p><p>Hoe kunnen we er voor zorgen dat hij' 's ochtends nog wat langer slaapt?</p><p> </p>

Bij je in bed nemen en dan samen slapen dat helpt hier misschien hier gaat mij kleine maan ook rknd half 9 ochtend naar bed dat ia denk normaal en middav korter anders wil die niet naar bed en slaapt  die korter 

Hier zijn er ook zulke periodes geweest (en nog steeds!) Met mn dochters van bijna 3 jaar en 12 maanden oud. 
Ik neem ze vaak tussenin in de hoop dat ze dan nog even slapen. Of een slokje melk of water. Maar dat lukt niet altijd hoor. Sommige dagen zijn ze gewoon wakker! Ik probeer niet eerder dan 6.30 echt naar beneden te gaan, maar ook dat is niet altijd haalbaar. Vanochtend zat ik om 6.00 met 2 kids beneden. Mijn jongste slaapt nog wel 2x en gaat straks naar bed.
Helaas, ik geloof niet dat DE TIP bestaat, dit gaat soms gewoon zo. Zeker in de zomerperiode heb ik gemerkt bij mijn kinderen. Het gaat ook vanzelf weer over. Maar je hebt nou eenmaal kinderen die altijd uitslapen en kinderen die dat nooit doen. Hier zijn ze eigenlijk altijd om 6.30 max wakker (ze slapen s avonds rond 19.45!).. 7.00 is al enorm luxe voor ons ;)

Terug
Bovenaan