Steeds hoofd stoten in bed

Onze dochter van bijna 3 stoot steeds haar hoofd in bed. Toen ze in haar ledikantje lag deed ze dat ook steeds. En nu in haar grote bed kruipt ze ook steeds naar boven en stoot dus regelmatig haar hoofd. Ze is heel beweeglijk en slaapt daarom ook in een combisleeper (slaapzak). Maar ze draait op haar buik en schuift naar boven. Altijd ligt ze bovenin en stoot haar hoofd en nu tegen een stenen muur. We hebben het hoofdeinde tegen de muur gezet omdat ze anders uit bed valt. Regelmatig wordt ze 's nachts wakker omdat het natuurlijk pijnlijk is om steeds je hoofd te stoten. Ik trek haar regelmatig meer naar beneden maar ze kruipt steeds weer omhoog!

Heeft iemand suggesties hoe we haar dit kunnen afleren of kunnen voorkomen? Ze doet dit al sinds haar geboorte.

Alvast bedankt.
 
Hoi,

Ik denk niet dat je ze dit kunt afleren aangezien ze dit in haar slaap doet, zo ligt ze lekker, het is denk ik niet te doen om een slaaphouding te veranderen!
Wat ik zou proberen is: je hebt van die kussen bij de ikea, dat is zo'n rol die zou je  kunnen bevestigen aan haar bed, ik geloof dat er zelfs op de kinderafdeling ook liggen met leuke prints!
Of je koopt een stuk piepschuim, dat sla je met 2 spijkertjes tegen de muur daar net boven draai je twee plafondhaken in de muur waar je een vrolijk gordijn voor hangt, ter breedte van haar bed, als je de kleur aanpast aan haar kamer ziet dit heel leuk uit!
Zo kun je in ieder geval voorkomen dat ze zich bezeerd!
Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Gr MJ
 
he wat grappig mijn zoon doet dit ook al vanaf zijn geboorte.
sinds hij in zijn peuterbed ligt(met kussen) is het iets beter maar hij blijft omhoog kruipen.
Door de kussen kan hij niet meer zo makkelijk omhoog.
Ik weet niet of je een kussen gebruikt zoniet is dit misschien een idee anders zou ik het ook niet weten

groetjes...
 
Terug
Bovenaan