Steeds huilend wakker,ook s nachts (9mnd baby)

Hallo,
Ik lees al regelmatig in dit forum,op zoek naar tips. Maar wil nu toch graag onze situatie delen, wie weet kunnen jullie helpen.
Ons zoontje is nu net 9 maanden. Toen hij 6 weekjes oud was zijn we hem gaan inbakeren ivm onrust en zichzelf wakker houden/maken met zn armpjes en beentjes. Hij sliep al wel snel s nachts door. Rond de 5 maanden zijn we gestopt met inbakeren. Hij sliep s nachts door, overdag sliep hij 3 x een uur.
Toen hij bijna 6 maanden was, is hij gestopt met doorslapen s nachts. Hij wordt nu gemiddeld 2x (niet minder) wakker s nachts. Hij gaat dan huilen, laten we hem lang huilen, dan huilt hij zich overstuur. Hij is eigenlijk altijd makkelijk te troosten, in de armen, met een speentje. Soms wil hij drinken. Soms is hij midden in de nacht 2 uur lang klaarwakker. Overdag slaapt hij gemiddeld 2/2,5 uur in 2x.

Ons schema ongeveer:
7.00 BV
9.30 fruithapje
10.00-11.00 slapen
11.30 brood + roosvicee (melk wil hij niet,rv een beetje)
14.00-15.00 slapen
15.00 BV en koekje
17.00 groentehap + yoghurt (beetje)
18.30 BV en naar bed
22.00 BV
s nachts nog op verschillende tijden huilen, s avonds ook (eergisterNACHT om de 1,5 uur wakker, gisterAVOND om het uur wakker)

Regelmatig komt hij zelf niet in slaap. Gaat dan draaien in zn bedje, staan, terwijl hij zn ogen amper open kan houden van moeheid. Het enige wat dan nog helpt is m strak in de armen houden en bewegen. Andere keren valt hij gewoon zelf in slaap, zonder problemen. Hij is verder ook vrolijk en lief, huilt weinig, is erg ondernemend en actief. Loopt al een tijdje langs de tafel, trekt zich overal aan op, en kruipt de hele dag door het hele huis.

We hebben al vanalles geprobeerd; ritme en regelmaat, op tijd in bedje leggen, 10 min laten huilen en dat riedeltje, langer laten huilen (wil ik niet meer).

Misschien vinden jullie t normaal, en klaag ik gewoon omdat ik moe ben. Het is een heel verhaal geworden, maar ik ben echt benieuwd of er ervaring/tips/herkenning is....

 
Mijn dochtertje is inmiddels 7 mnd maar is nu ook onrustiger in de nacht. ( is overdag trouwens ook sneller wakker als ze iets hoort). Bij haar helpt het om, als ze wakker wordt haar weer recht te leggen, tut erin en haar knuffeldoekje tegen haar gezicht te leggen. ( zonder iets tegen haar te zeggen). En we letten erg op haar verschillende huiltjes. Zodat we kunnen inschatten of ze waarschijnlijk in haar slaap weer even wakker is geschrokken. ( vast slaapt ze dan zelf wel verder). Verder hebben we een beeldbabyfoon, scheelt ook...als we zien dat ze echt onmogelijk ligt direct haar weer even goed leggen. Met de laatste ( late voeding) zijn we gestopt, ze werd er alleen onrustiger van. In de nacht haal ik haar bijna nooit uit bed ( dan maar vier keer haar tut erin duwen). En we geven haar in de nacht ook nooit wat te drinken. Onze dochter doen we sávonds in bad en leggen wat later in bed.
Kan het zo zijn dat je zoontje zo vol zit dat hij snachts buikkrampjes heeft of nachtmerries/verlatingsangst, dan is het misschien een fase en heeft hij gewoon de veiligheid nodig om je even te zien. Slaapt hij in een trappelzakje? Dit kan ook een meer veilig gevoel geven. en een vertrouwd knuffeldoekje.

Sterkte, ik weet hoe vermoeiend het kan zijn.
 
We doen s nachts en s avonds inderdaad zachtjes, proberen t alleen met zn speentje en doekje te doen. Maar dit accepteert hij niet. Gaat net zo lang in bed kronkelen en staan tot we hem in de armen nemen. Daar valt hij in slaap (of wil drinken aan de borst), en meestal kunnen we hem dan even later wel wegleggen. Soms blijft hij klaarwakker.
Ik probeer m inderdaad niet te vaak aan te leggen, dus ik denk niet dat hij te veel krijgt. Maar ik zal er op letten. Vind het wel lastig hoor, heeft hij honger of krijgt hij juist te veel!?!
Dromen of verlatingsangst zou het ook best kunnen zijn. Een knuffeldoekje heeft hij, een trappelzak ook (maakt niet veel uit voor het bewegen, want hij gaat alsnog staan ;-))
Misschien is het een fase, alleen duurt deze fase dan al 4 maanden ;-(
 
Is idd lastig. Zou je niet wat kunnen kolven en hem dat in een flesje geven? Dan kun je in iedergeval zien wat hij daadwerkelijk drinkt. Tja, de borst is natuurlijk niet alleen voeding maar ook troost/veiligheid. Slaapt hij overdag wel goed? Is het kamertje dan ook helemaal donker? Misschien werkt dan een zo'n klein lampje ( je weet wel, zo'n heel kleintje die je rechtstreeks in het stopcontact stopt). Wie weet, schrikt hij wakker is is hij daarna bang omdat het in de nacht wel erg donker is?

Ik hoop voor je, dat er nog meer moeders zijn met tips. het is soms zo zoeken wat werkt. Sterkte. Ik zal in ieder geval nog wel ff mee blijven lezen. Wie weet lees ik dan ook nog tips waar ik later wat aan heb.
 
Onze dochter van 11 maanden slaapt ook nog steeds niet door. Ondertussen wordt ze 'nog maar' zo'n 2x per nacht wakker, het was veel vaker. Sinds kort krijgen we haar soms weer in slaap met een speen (die wilde ze dus nooit!!!! maar nu opeens 's nachts af en toe wel...). We zien meestal wel aan haar of het met de speen gaat lukken of niet. Zo niet, dan krijgt ze de fles (in de schommelstoel). En als we er helemaal doorheen zitten en haar bij ons in bed halen, dan mag ze bij mij nog aan de borst. Meestal slaapt ze daarna dan nog wel een uurtje of 2, en wij dus ook :)

Ik weet het, we doen het niet volgens het boekje. Maar ook wij hebben het geprobeerd met laten huilen en dat willen we dus echt niet meer. Niet alleen onze dochter helemaal overstuur, maar ook ik en mijn man. Nee, dat is niets voor ons. Dan maar zo zoals het nu gaat.

En elke nacht die ze wel doorslaapt is een geschenk. En zulke nachten hebben we ook. We hebben zelfs het idee dat we die steeds vaker hebben...
 
Terug
Bovenaan