Steeds koorts, huisarts neemt het niet serieus!

Hoi meiden,

Misschien kunnen jullie mij tips geven, Justin heeft steeds koorts dan is het weer een paar dagen niet en dan in één keer heeft hij tegen de 40 graden koorts! Vorige week zat hij steeds rond de 38,6 en ben ik met hem naar de huisarts geweest probleem is dat hij altijd de vrolijkheid zelve is als hij aandacht krijgt dus de huisarts denkt dat het allemaal wel meevalt en ik dus met een k*gevoel naar huis ga. Nu heeft hij verdikkeme weer koorts, vanmorgen had hij 39,2 ik word er echt niet goed van omdat hij 1,5 maand zo loopt te sukkelen en naar de huisarts wil ik ook niet die neemt me toch niet serieus. Ik zit ondertussen met een huilende,  kreunende, slecht etende en drinkende  peuter en ik weet niet meer wat ik moet doen, wie kan me tips geven? Alles is welkom!

Groetjes,

Puk

Hoi!

Wat k*t dat je huisarts zo laks is! Is het een praktijk met maar 1 arts of zijn er nog meer? dan kun je misschien expliciet een afspraak maken bij een van de andere artsen. En anders zou ik gewoon "buiten kantoortijden" naar de HAP gaan (dat is hier in deze omgeving de plek waar je moet zijn met noodgevallen die niet tot de volgende dag kunnen wachten). Gewoon die temperatuur eventjes ietsje overdrijven, het verhaal wat aandikken en gaan! Daar zit natuurlijk ook een andere arts dan je eigen huisarts (tenzij je de pech hebt dat hij juist dienst heeft... huisartsen uit de regio wisselen elkaar af).

Want ik vind het ook raar dat hij zoveel schommelingen heeft in z'n temperatuur en dat je huisarts daar geen verklaring voor heeft! Dus, toegeven aan je moedergevoel en doordrammen!!!

Sterkte!

Jacoline.

Hoi Puk,

Ik wil je klachten absoluut niet bagetaliseren, maar misschien moet je even kijken bij een onderwerp van Ida30, haar zoontje had hetzelfde en volgens mij zijn er heel veel moeders met dit probleem. (Weet niet meer precies hoe het heet, iets met snotteren en koorts geloof ik)

Verder over de huisarts; nou jaaaah zeg!!! Fijn dat hij zich niet ongerust maakt, maar zo ga je niet met je patienten om lijkt me. Gewoon terug gaan, desnoods naar een ander, net zolang totdat je niet meer ongerust bent. Als het inderdaad niets ernstigs is, dan moet de arts ook goed uit kunnen leggen waarom je jezelf niet ongerust hoeft te maken lijkt me.

Succes, KT

Hoi KT,

Ik heb Ida's berichtje gelezen, in mijn geval is Justin dus niet verkouden hij loopt nu met 2 dikke rode wangen dus je zou aan tanden/kiezen kunnen denken maar voorheen was hij er niet zo ziek van vandaar dat ik het nu dus zo moeilijk vind. Ik smeer voor de zekerheid wel met dentinox en dat vind hij wel prettig maar dat kan ook de smaak misschien zijn en verder gebruik ik ook zetpilletjes maar ja dat kun je toch niet eeuwig blijven gebruiken!

Groetjes,

Puk

Hoi Puk,

Heather heeft ook goed en lang  last gehad van haar kiesjes, dus het kan best dat dat het is. Maareh, dat wil nog niet zeggen dat je huisarts dat dan ook wel had kunnen zeggen.

Ik blijf erbij, beter één keer teveel naar de ha dan één keer te weinig en als jij er niet gerust op bent, nou, dan ga je gewoon nog een keer. Jammer dan als 'ie een punthoofd krijgt van bezorgde moeders, het is tenslotte zijn baan!

Sterkte met je kereltje en als het kiesjes zijn hoop ik voor hem (en voor jou) dat ze heeeeel snel doorkomen.

KT

Hoi,

Wij hadden dat inderdaad met Thomas ook zo. We waren er ook niet zo gerust op maar we zijn door de forumgangers hier gerustgesteld en ook door de huisarts. Als de huisarts aangeeft dat het meevalt en erbij hoort, dan neem ik aan dat hij wel weet wat ie zegt. Ik zou het verhaal dan ook niet aandikken omdat hij dan een verkeerde inschatting kan maken. En als je het niet met hem eens bent dan gewoon tegen hemzelf zeggen dat je er toch niet gerust op bent. Hij kan dan doorvragen waarom niet en dan een nog betere inschatting maken. Je zou toch ook niet willen dat je kind medicijnen krijgt omdat jij je verhaal hebt aangedikt terwijl er dus eigenlijk niet iets ernstigs aan de hand is.
Die kiezen duren hier trouwens ook behoorlijk lang en bij vlagen heeft Thom er een paar dagen last van en dan houdt het weer op en na een tijdje begint het weer. De kies is nog steeds niet door.
Heel veel sterkte in elk geval.

groetjes Ida

Hoi Puk,

Ik ben normaal alleen een "meelezer" maar nu wilde ik wel even reageren. Ik heb een dochter van 11 maanden en die is ook al een hele poos aan het sukkelen. Ben al bij de HAP geweest omdat ze niet wilde drinken en eten, slecht plaste en wat ze plaste stonk verschrikkelijk. Er werd even op de fontanel gedrukt, mevrouw ze is niet uitgedroogd blijft u het maar proberen met eten en drinken, succes ermee en de groeten. van de week kreeg ze er weer koorts bij en gilde ze af en toe van de pijn. Ben vanochtend weer naar de huisarts gegaan, zelf aangegeven dat ik me zorgde maakte over haar plassen, zelf een plaszakje geregeld en een plasmonster meegenomen en wat blijkt....onze kleine dame heeft blaasontsteking!!! Komt weinig voor bij baby's, vandaar dat hij er niet aan had gedacht....Daar zakt je broek toch van af...? Om een lang verhaal kort te maken (haha, kan dat nog?). Ik denk niet dat je  kindje blaasontsteking heeft hoor, maar ik had mijn eigen gevoel moeten volgen en me niet moeten laten afschepen. Als jij je oprecht zorgen maakt over  je kind en je bent bang dat er iets niet goed zit, dan moet je dat gevoel absoluut volgen!!! Kijk naar je kindje, jij kent het het beste van iedereen.  Desnoods maak je op eiegn initiatief een afspraak bij de kinderarts in het ziekenhuis. Dat kan gewoon zonder verwijzing van je huisarts. Je kan er alleen maar wijzer van worden. Of er is niks met je kind aan de hand, hartstikke bedankt voor de geruststelling dokter, of er is wel iets en dan is het maar goed dat je het weet toch?
Nou, ik wens je heel veel sterkte ermee en sorry voor het lange verhaal.

Groetjes Dorine, mama van Tijs 27-9-2005 en Liv 25-12-2006

Ik zou ook naar een andere arts gaan of inderdaad de huisartsenpost. En anders gewoon naar het ziekenhuis, kinderarts ofzo, als de koorts weer eens flink hoog is. Ik weet niet waar je woont, maar als je bij de grens woont, zou je het ook in Duitsland kunnen proberen. Ik woon daar namelijk, en ik kan altijd bij de kinderarst terecht, daar moeten we met Erikjan heen voor alles. En al die geen dienst heeft, kan ik direct, zonder afspraak naar het ziekenhuis, ook al denk je als ouder dat je zeurt! Echt super, daar kunnen ze in Nederland nog een hoop van leren!
Suc6 in ieder geval met je kleine.

Janine

Terug
Bovenaan