steeds maar een kwartiertje slapen (7 weken)

<p>hoi hoi,</p><p>zo als de titel al aangeeft, ons dochtertje van 7 weken slaapt overdag steeds maar een kwartiertje en is dan weer klaar waker.</p><p>'s nachts gaat wel beter. dan leg ik haar vaak zo rond half 11 weg en dan slaapt ze door tot een uur of 3, drinken, luier en weer terug het bedje in waarna ze weer doortrekt tot om en nabij 7 uur.</p><p>maar overdag wil ze dus steeds maar heel kort slapen..</p><p>ik probeer steeds goed op de signalen te letten (gapen, oogjes worden kleiner) en leg haar dan gelijk weg. ze is over het algemeen dan na een muziekje en eventjes blijven praten tegen haar vertrokken. maarja, een kwartier laten, ik kan bijna de klok erop gelijk zetten, ligt ze met haar ogen wijd open te spartelen.</p><p>ze is dan niet overstuur of huilerig maar wordt dat wel als ik probeer haar te laten liggen.</p><p>soms kan ik haar op nieuw in slaap krijgen en dit lukt dan weer voor een kwartiertje. andere keren krijg ik haar niet meer in slaap en wordt ze boos/overstuur als ik dit te lang probeer.</p><p>ik lees overal dat rust en regelmaat helpen maar vind dit heel moeilijk met haar. regelmaat is er lastig in te krijgen door die korte slaapjes steeds.. een uurtje nadat ik haar uit bed heb gehaald begint ze weer te gapen. ook met de borstvoeding regelmaat houden wordt hierdoor lastig.. dus drinken, luier, even spelen en dan slaapje zit er bij ons nog niet in momenteel..</p><p>iemand tips?</p>

Hoi!
Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. 
Lastig he als je een ritme probeert te vinden  en dat niet helemaal lukt. Je geeft aan dat ze wel elke keer vrolijk is als ze wakker wordt, ook al slaapt ze maar een kwartiertje. Het ene kind heeft meer slaap nodig dan de ander. En s nachts klinkt het heel goed en fijn dat ze dus wel gewoon paar uur achter elkaar kan slapen. 
Ik denk dat dit overdag gewoon haar ritme is en dat ze dan dus 2x bijv kort slaapt voor een volgende voeding. Als ze elke keer vrolijk wakker wordt is t zonde om die vibe niet vast te houden. Ik zou haar blijven volgen en volgens mij reageer je heel goed op haar slaap tekens. Vertrouw op jezelf en op je dochter! 
Succes en genieten!

Haar slaapjes zullen vanzelf langer worden naarmate ze ouder wordt. Onze dochter was ook eentje van de korte slaapjes. Nu met 6 maanden slaapt ze soms 1,5 tot 3 uur per slaapje. Als ze vrolijk is gewoon zo laten, dit veranderd vanzelf. 

Terug
Bovenaan