Steeds maar weer die luchtweginfectie

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van 3. 2 jaar geleden toen hij bijna 1 werd kwam in het ziekenhuis terecht met het RS-virus, met zuurstof en een sonde. Hij heeft toen zo’n 12 dagen in het ziekenhuis gelegen. Inmiddels zijn we 2,5 jaar verder en vele luchtweginfecties verder. Longontstekingen, bronchitis etc. Dit speelt voornamelijk in het winterseizoen en in de zomermaanden zo’n 1 keer in de twee maanden. Het verloop is bijna altijd hetzelfde, de ene keer erger dan de andere keer. Het begint met koorts en een hoest. De koorts loopt vaak op tot 40,5, daarnaast spuugt hij veel slijm en hoor je hem ratelen. Dit vergt erg veel energie en hij is zo elke keer zo’n anderhalve week ziek. Daarna volgt weer even een tijd van herstel. Maar vaak moet hij dan weer wennen aan de dagelijkse routine. Wij zijn bij de kinderarts geweest en hij heeft een luchtwegverwijderaar voor de momenten dat hij ziek is. Na 3 longontstekingen in afgelopen 4 maanden heeft hij nu een ontstekingsremmer erbij gekregen. Ik heb nog niet echt idee dat dat werkt. Zijn er ouders die zich herkennen in dit verhaal? Zo ja, hoe gaan jullie daarmee om of hebben jullie nog tips? Het maakt ons best wel machteloos, het is vaak elke 2 weken raak. Je gaat je ook dingen afvragen.. Zien wij iets over het hoofd?Was hij maar een keer ‘gewoon’ verkouden. Ik hoor graag iets van jullie! </p>
 
Hoi hoi,
ik herken je verhaal, mijn zoontje heeft met een maand of 8 rs virus gehad, gevolgd door 1.5 jaar lang de ene longontsteking/bronchitis na de andere. Ook aan de pufjes gezet met de tip deze te starten bij de eerste tekenen van verkoudheid. Dus niet afwachten tot je denkt hmm dit is toch wel erg vervelend hoestje. Maar gelijk bij een snotneus. Bleek hier de truc te zijn!
 
succes!
 
Dank je wel voor de reactie!
Inderdaad een goede tip, misschien wachten we daar net iets te lang mee. De kinderarts gaf aan dat ze er nog wel 2 jaar lang last van kunnen hebben. Het is nu bijna 2,5 jaar geleden dus hopelijk wordt het steeds mjnder! Fijn dat het bij jullie uiteindelijk geholpen heeft! Is hij nu helemaal van zijn puffer af?
 
Terug
Bovenaan