steeds maar ziek..

Hoi meiden,

Mijn zoontje is vanaf oktober steeds ziekig. Af en toe gaat het een week goed. Hij heeft al van alles gehad koorts, spugen, waterpokken, rs virus, psuedo kroep...
Nu ligt hij weer in bed met 40 graden koorts en hij heeft veel gespuugd vandaag. Ik heb hem wel een zetpil gegeven, maar verder kan ik zo weinig. Bij de huisarts krijg ik altijd het gevoel dat ik zeur, omdat mijn zoontje het daar zo leuk vind(ofzo?).. thuis ziek en zodra ik daar in de wachtkamer zit lacht en babbelt hij volop. duss ja.. Dan moet ik het altijd nog maar even aankijken("hij oogt nog zo levendig..." en thuis ligt hij als een dood vogeltje op de bank)

Wie herkent dit? En wat moet ik ermee? Ik word er echt verdrietig van en maak me zorgen als hij hoge koorts heeft...

Groetjes van een bezorgde mama

Ha Juul!

Ik kan me voor stellen dat je je zorgen maakt. Ik ga zelf nooit zo snel naar de dokter, maar voor mn kinderen ga ik toch sneller.
Er zijn een paar "stel-regels" waar ik me dan aan houd:
1. 40 graden of hoger
2. als ik het niet vertrouw..

Volg je moeder gevoel!!! Als ik lees wat hij allemaal heeft gehad, ben je niet voor niets iedere keer naar de huisarts geweest!

Voel je niet een zeur. De huisartsen hebben er voor geleerd, jij niet. (denk ik,,,) Wellicht kun je een keer naar de huisartsenpost in het weekend, dan krijg je een ander en die denkt er misschien ook anders over. Dan wordt je misschien gerustgesteld. Of kijk of er een dag een andere arts is. Bij ons zit er iedere woensdag een ander in de spreekkamer. Als je daar een beter gevoel bij hebt, afspraken maken voor de woensdag????
Met mn oudste ben ik aardig wat keren bij de dokter geweest. Die heeft ook een traanbuisoperatie gehad, een aantal kinderziektes, altijd verkouden, foto's omdat ze dachten dat hij een heupafwijking had, fysio gehad voor zn voorkeurshouding, en noem maar op! Iedere keer werd ik heel serieus behandeld. (ben ook erg tevreden over mn huisarts)
Afgelopen half jaar ben ik alleen naar de huisarts geweest om weer mn pil te gaan halen. Verder met mij en mn kindjes niets ergs aan de hand....

Indien je zoontje hoge koorts heeft, lekker veel knuffelen, een zetpil als het gaat slapen (2 keer per dag en niet langer dan 4 dagen achter elkaar, dan de huisarts waarschuwen) en erop letten dat hij genoeg blijft drinken!!

Je weet nooit hoe het gaat, maar het belangrijkste:
VOLG JE GEVOEL!!

Veel sterkte ermee!
Gr Antoi

Hoi,

kan eigenlijk niets meer toevoegen aan wat jij te zeggen hebt Antoi... Het is inderdaad het allerbelangrijkst om jouw gevoel te volgen, en zeur of niet, het is jouw kind en jij kent hem het beste (en ook jouw gevoel, moedergevoelens, daar gaat niets boven) Laat je dus niet afschepen!

Heel veel sterkte!

Natasja

Ben met Thomas ook al 2 keer naar de dokter geweest voor zijn vuile oogjes. De arts-assistent vind dat het wel mee valt en als oogjes uitwassen met babyshampoo niet hielp dan moest Thomas er maar overheen groeien. Ik heb hem afgelopen dinsdag gezegd dat ik het vreselijk zielig vond en dat ik direct doorverwezen wilde worden naar een oogarts, en dit heeft hij gedaan onder licht protest dat die ook niets zou vinden en ons met vervelende oogdruppels naar huis zou sturen.
Afgelopen zaterdag was het compleet, zijn oogjes konden van de vieze pus na zijn middagslaapje niet meer open, en sinds dien is het niet beter geworden. Ik mag pas in april naar de oogpoli komen, heb dus wel even foto's ervan gemaakt voor de dokter. Ben geen zeur!

Ha Caat,

Jeetje wat vervelend van die oogjes! Wat vreemd ook dat je nu niet naar de oogpoli mag?!? Mijn oudste had het ook altijd. En inderdaad zo vies na de slaapjes, nauwelijks open te krijgen. Uitgekookt en afgekoeld lauw lauw water, maar ook dat zorgde er niet voor dat het over ging. Ik ben toen al eerder bij de dokter geweest, maar het eerste jaar doen ze er niets aan. "Ze groeien er wel overheen". Ik ben toen hij 11 mnd was naar de dokter geweest en een week na zn eerste verjaardag werden zn traanbuizen in het ziekenhuis (onder narcose) doorgeprikt. Na een dag "branderige ogen, nooit meer last gehad!!!"
Veel succes ermee!!
Gr Antoi

Nou jaaaa wat raar! Mette had vieze oogjes en die kreeg gewoon een zalfje. Het is toch zielig om ze ermee te laten lopen? Ik maak de oogjes altijd schoon met een schoon gaasje (bij de apotheek te koop per stuk) en gekookt water. Dat helpt goed maar als het echt mis is moet er toch echt een zalfje komen.

Enne niemand hier is een aansteller. Net of je voor je lol naar de dokter gaat zeg!

gr.Ing

Vorige week dinsdag is Thomas om zijn vuile oogjes van de creche naar huis gestuurd. Ze wilden niet meer voor hem zorgen, te besmettelijk dachten ze.
Ik heb gelijk de dokter gebeld en een afspraak voor de volgende ochtend gemaakt. Hij maakte een totaal zieke indruk. Toen de dokter hem zooo zag vond hij Thomas echt zielig en heeft hem gelijk van tot tot teen onderzocht. Thomas heeft nu antibiotica tegen de infectie, ik wil toch nog even bellen naar de oogpoli voor een nieuwe afspraak. Het val te proberen... Om nu weer te moeten wachten tot de situatie zo escaleert tot een tweede ooginfectie voordat ik hulp krijg vind ik wel een beetje jammer.

He he, wat fijn dat je eindelijk serieus genomen wordt! Is Thomas nu weer een beetje opgeknapt? Heb je de afspraak kunnen vervroegen? Zo nee: kan de huisarts je daarin niet helpen?

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan