Steeds meer bekkenklachten..

Hoi meiden..!

En kunnen jullie het nog een beetje volhouden? Ik ben 36.3 weken zwanger, en heb al een paar weken, wat last van mn bekken. Het begon met wat verkrampend gevoel aan de binnenkant van mn bovenbenen, rond schaambeen. Maar nu sinds eergister, voel ik mn rug natuurlijk steeds vaker, maar ook de buitenkant van mijn bekken, als je over je heup gaat met hand, dat gedeelte. Soms is het net, alsof ik het hele bekken voel. En ik kan eerlijk zeggen, het begint nu ook wel wat pijnlijk te worden. Niet zo verschrikkelijk, maar toch vervelend genoeg zegmaar!!!!

Het gekke is, dat ik daar bij mijn zoontje, eigenlijk helemaal geen last van hem gehad (maar die was ook niet ingedaald) deze baby is al een paar weken ingedaald. Misschien is het nu wat erger, omdat ik eigenlijk twee keer vroeg op elkaar zwanger ben (mijn zoontje is 13 maanden namelijk). Herkennen jullie dit? Ik vind dit maar niks hoor, ik denk nu echt iedere dag, zou het vandaag zo ver zijn, gewoon, omdat ik dan van die stomme klachten af ben hahahaha.. klaag klaag. Nouja, het hoort erbij, weet ik wel, maar herkennen jullie dit?

Liefs supermams

Hi!

ja ik herken dit wel. Sinds mijn kindje is ingedaald heb ik af en toe last van mijn heupen. Soms dagen niet en dan opeens weer heel erg, zoals gisterenavond. Ik had zo'n pijn in mijn linkerheup dat ik er niet van kon slapen. Het straalde door naar mijn knie en zat ook aan de binnenkant, bij m'n lies zeg maar. Ik heb uiteindelijk maar een paracetamol tegen de pijn genomen en er een warme kruik opgelegd. Dat hielp wel gelukkig. Vandaag heb ik alleen een zeurend gevoel in mijn beide heupgewrichten. Ik hoop dat ik dit niet te vaak heb en dat de baby snel komt! Ik ben nu 37,5 dus het schiet al op gelukkig.
Ik ga vandaag maar veel bewegen, hopelijk helpt dit! Sterkte er mee.

Hé Supermams,

Ik heb ook heel veel last van mijn bekken gehad. Beetje dezelfde klachten als die jij beschrijft. Ik heb het alleen gehad tot 36 weken, toen ging ik met verlof en werd het minder. Ben nu 39 weken en de rust die ik nu heb doet me erg goed.
Ik denk dat het inderdaad komt door de snelle zwangerschap. Ik heb een zoontje van 14 maanden, dus we zitten in hetzelfde schuitje ;-) Bij vorige zwangerschap had ik dit absoluut niet.
Wat ik nu ook heb (en vorige keer niet)  is dat ik het hoofdje van de baby heel laag voel zitten (en draaien). Deze baby is ook al heel lang ingedaald. Volgens de verloskundige is het onderin  allemaal wat losser dan de eerste keer en daarom voel je het ook duidelijker en beter.
Hoe voel jij je verder? Vind je het zwaar met al een kleintje thuis? Kan je zoontje al veel?

Groetjes

Dus ben niet de enige! Hahah.. was ik ook niet van uitgegaan hoor.

Ja.. volgensmij helpt bewegen wel. Gisteren had ik bijv. een tijdje in de auto gezeten, wou uitstappen, en liep echt als.. nouja iemand die niet goed loopt zegmaar haha.. beetje vreemd, maar deed behoorlijk pijn.. die heupmassa.. dacht wohhh niet prettig dit.

Vanmorgen was het erger dan nu, en heb nu weer wat dingetjes in huis gedaan. Niet super veel, maar even bewogen.. tja, waar het door komt, misschien ligging van het kindje?! Nouja.. we zetten nog ff door. Spannend hoor 37,5 weken, ik beviel de vorige keer met 38.2 weken.. bijna 2 weken te vroeg, heerlijk vond ik dat eerlijk gezegd! Hoop voor jou, dat je niet al te lang meer hoeft te wachten!!!!!!!

Liefs supermams

Ik beviel vorige keer 11 dagen te laat... dus ik ga ervanuit dat ik nog wel even moet wachten...

Pijn (beetje stijf pijnlijk gevoel) is na stilzitten/liggen inderdaad wat erger. Als je weer wat beweegt gaat het een beetje weg. Maar niet te veel doen hoor! Dan wordt het weer erger, haha.

Maar hoe is het met jouw zoontje? Lastige leeftijd om ze voor te bereiden om komst van een nieuwe baby he? Ben zo benieuwd hoe dat straks zal gaan!

Ha, ha, ik zou zeggen: wees blij dat het nu pas is...

Heb bij mijn eerste vanaf 20 weken pijn in rug/bekken en bij deze tweede vanaf 14 weken...
Maar ik zal ook blij zijn als het voorbij is, al denk ik ook nog een tijdje te gaan te hebben. Mijn eerste kwam met 41+3 wkn, dus... nog bijna 4 weken in het verschiet voor mij ; )?

Ik kijk enorm uit naar het moment dat ik niet meer hijgend, puffend en kreunend als een vrouwtje van 100 door het huis strompel en waggel...

Groetjes, Karin
38 wkn

hahahaha nou zeg dat wel, een oud omatje van 100 hihihi...
Kheb soms ook zo de neiging om telkens maar tegen mijn man te zeggen wat en hoe ik me voel, en waar het dan weer is pijn doet, en waarom ik geen zin meer in heb. Maar ik heb me altijd voor genomen, niet zo'n "zeurende zwangere" te worden... dus dat zeuren/klagen doe ik dan ook maar zo min mogelijk. Soms ligt het op het puntje van mn toch om weer is te zeggen ohhh of ieee maar dan denk ik, laat ik me maar stil houden, dat gezeur zal hij ook wel gek van worden hihihi.....

Onze zoon, tja, ik kan hem nog totaal niet voorbereiden.. soms zeg ik baby (als er een baby op een plaatje staat, of als BUMBA met een kinderwagen met een baby loopt, die ineens enorm begint te huilen hihi.. dat vind hij altijd heel grappig) ja.. hij kan alleen nog maar dieeeeee tieee  thaaah daaaaaaah zeggen.. haha.. o ja hij kan ook met het liedje "kzag twee beren, broodje smeren" na hihihi, HA HA HA zeggen.. haha.. maar verder, nee ik wil het gewoon zo rustig mogelijk houden voor hem. Als de bevalling begint, komt een schat van mijn schoonmoeder hier thuis, zodat Sem lekker in zijn eigen bedje kan slapen, en in zijn eigen omgeving is. Maar ik denk er wel vaak aan hoor, het moment.. hoe zal hij reageren, en vooral ook, hoe zal ik reageren.. overspoeld van de hormonen, zou ik het zielig vinden voor Sem, dat er nu ineens aandacht verdeeld moet worden? Zou ik me ontzettend schuldig voelen, dat ik even een paar dagen niets kan. Ik ben er  bijna wel zeker van, dat ik me een momentje min of meer "ellendig" zal voelen, onder de situatie, dat ik me een soort van schuldig voel, omdat het ineens zo anders is voor Sem.. zie me al helemaal huilen in het kraambed! Maar na de kraamtijd, is het alleen maar leuker, voor allebei. Ik heb nu al heel vaak, als ik mijn zoontje zie spelen, alleen in huis, dat ik denk, goh wat zou dat leuk zijn dat hij straks lekker kan samenspelen met een broertje of zusje, of samen ruzie maken, dat zoeken ze zelf maar uit. Maar dat is toch super leuk voor hem!! En daar kijk ik gewoon naar uit.. de toekomst. Lijkt mij super leuk.

Maar de eerste 4, 5 jaar ff nie weer hoor, heb het nu wel even gehad met zwanger zijn.. pffff en mijn gewicht 100 kilo! Ff weer terug naar mn vertrouwde 80 kilo (ben 1,78) dus dat is dan netjes, heb nu overgewicht. En dan komt er vast nog wel een derde en wie weet een vierde. haha....... maar misschien blijft het ook wel bij twee.

Hoe is dat bij jullie gesteld?

Liefs supermams

Hoi supermams,

ik herken jouw verhaal PERFECT!!
Ik ben nu ongeveer een 34 weken en hoor eigelijk thuis bij het maart-forum, maar ik denk dat het februari zal worden. Vandaar dat ik soms hier mee lees!

Mijn dochtertje is nu ook 13 maand en ik heb het sinds een paar dagen ook ENORM lastig!! Alles doet pijn, lies/bekken/rug... kan er gewoon niet meer van slapen en moet er ongelooflijk veel voor zagen!
ZIe het soms echt niet meer zitten. Ben momenteel nog deeltijds aan het werk, maar denk dat ik hiervoor ook moet passen. Het gaat gewoon niet meer! Ik slaap hooguit 2 uur per nacht en dat blijf je niet volhouden. Bij mijn eerste ging het tot een dag voor de bevalling SUPERVLOT dus is het nu wel ff balen......; pffffffffffff

Liefs,
van ons...

Terug
Bovenaan