Steeds minder bv kolven gedurende de dag?

<p>Hallo,</p><p>Sinds kort ben ik weer aan t werk en omdat ik volledig bv geef, ben ik dus gaan kolven op het werk. Afgelopen 2 maanden heb ik ook regelmatig een flesje bv gegeven zodat hij kon wennen voor de opvang. Toen ik 1x per dag kolfde heb ik het niet gemerkt. Maar nu ik 3x per dag kolf is het altijd zo dat ik s morgens het meeste afkolf en dan wordt het per keer minder, en eindigt het met minder dan dat er voor 1 voeding in een flesje zou moeten. Is dat normaal? Hebben meer mensen dat? Het is ook altijd bij mn rechter borst meer dan links..</p><p>Ik gooi het nu bij elkaar eind van de dag zodat ik er 3 voedingen van kan maken, maar straks gaat de late voeding vervallen en zou er dus meer per fles in moeten, maar daarvoor heb ik dus nu niet genoeg productie?</p><p>Ben benieuwd naar jullie ervaringen </p>

Ik kolf ook smorgens meer dan smiddags. Volgend mij is dat heel normaal. Had aan het eind van de dag wel altijd genoeg. Ben wel van 3 naar 2 x kolven gegaan. Vond 3 x wel veel en met 2 x kolven heb ik nog steeds genoeg.

Zeker normaal! Als je ontspannen bent, is je melkproductie hoger. 's Nachts is dat het beste, waardoor je in de ochtend de meeste melk hebt. Door de dag heen maak je wat minder aan, zeker als je aan het werk bent. Daarom kolf je steeds een beetje minder!

Ik begreep van mijn verloskundige dat je in de ochtend inderdaad meer melk hebt dan later op de dag.

Heel normaal dat je in de loop van de dag wat minder kolft, en ook dat er een verschil tussen beide borsten is. Ik kolf links vaak maar 30-50 cc en rechts 70-80cc. 
Wat bedoel je met dat de late voeding vervalt en je dus meer per fles moet aanbieden? In principe kun je gewoon op verzoek blijven voeden en hoef je geen voedingen te laten vallen. Wat je kolft zal dan min of meer gelijk blijven aan wat je kindje vraagt.

Ik ben nu gaan combineren met kunstvoeding, omdat ik dus meerdere keren moest kolven voor een voeding. Voel me er goed bij en die kleine pakt t goed aan. 

[quote quote=10255159]Heel normaal dat je in de loop van de dag wat minder kolft, en ook dat er een verschil tussen beide borsten is. Ik kolf links vaak maar 30-50 cc en rechts 70-80cc. Wat bedoel je met dat de late voeding vervalt en je dus meer per fles moet aanbieden? In principe kun je gewoon op verzoek blijven voeden en hoef je geen voedingen te laten vallen. Wat je kolft zal dan min of meer gelijk blijven aan wat je kindje vraagt.[/quote]
Ik merk bij de late avond voeding (22-23uur) dat ik hem steeds moeilijker wakker krijg en dat hij sneller in slaap valt tijdens de voeding. Dus vroeg mezelf af hoe lang ik daar nog mee door zal gaan. Nu slaapt hij na die laatste voeding tot 7u volgende ochtend. Eerder leek hij me toch nog wat jong om al die voeding over te slaan. Of komt hij juist misschien s nachts weer als je die voeding gaat over slaan? En om dan toch genoeg voeding binnen te krijgen over 24 uur dan zou hij toch meer per voeding moeten gaan drinken?

[quote quote=10255357] Ik merk bij de late avond voeding (22-23uur) dat ik hem steeds moeilijker wakker krijg en dat hij sneller in slaap valt tijdens de voeding. Dus vroeg mezelf af hoe lang ik daar nog mee door zal gaan. Nu slaapt hij na die laatste voeding tot 7u volgende ochtend. Eerder leek hij me toch nog wat jong om al die voeding over te slaan. Of komt hij juist misschien s nachts weer als je die voeding gaat over slaan? En om dan toch genoeg voeding binnen te krijgen over 24 uur dan zou hij toch meer per voeding moeten gaan drinken?[/quote]
Je zoontje kan het prima zelf regelen! Je kunt eens proberen wat er gebeurt als je hem niet meer wakker maakt voor die late voeding. Misschien komt hij dan 's nachts weer, misschien slaapt hij gewoon door. Ik zou dan gewoon de hoeveelheid die je nu per voeding in de fles geeft blijven geven, het is prettiger voor hem om vaker een kleine hoeveelheid te drinken en als hij na de voeding tevreden is hoef je niet meer per voeding aan te bieden.Als hij gedurende de dag meer nodig heeft geeft hij dat wel aan. Blijf hem lekker op verzoek voeden en vertrouw erop dat hij vraagt wat hij nodig heeft!

Terug
Bovenaan