steeds minder de borst, moeten we nu over op gewone melk?

hallo allemaal!
ik heb een zoontje van bijna 7,5 maand. hij eet al behoorlijk, sochtends volkoren pap met wat fruit smiddags fruit met een beetje yoghurt erdoor en savonds groente met rijst of pasta...heeeeel soms neemt hij tussendoor overdag nog de borst, maar meestal wil hij alleen een keertje snachts en sochtends vroeg..tja ik wil wel langzamerhand op gaan houden met de borstvoeding, maar dat gaat eigenlijk helemaal van zelf!(mn borsten maken ook veel minder melk aan..) maar nu wil ik eigenlijk graag weten of hij dan niet andere melk nodig heeft, gewone verdunde melk ofzo..hij is ook nog niet een echte 'drinker' hij drinkt per dag een paar slokjes sinaasappelsap of appelsap of venkelthee...maar niet echt van harte...zn luiers zijn nog wel nat, dus te weinig vocht krijgt hij volgens mij niet...maar misschien te weinig melk? nouja hij zeurt niet om de borst dus hij is er echt niet meer aan toe...kan iemand mij een een goede tip geven? oja, hij is vreselijk groot en zwaar voor zn leeftyd:11kilo en 75 cm, maar volgens de arts is alles in verhouding(wij zelf zijn nl ook erg groot, dus logisch dat hij een 'beer' is), daarom denk ik wel eens, krijgt hij wel genoeg??? maar ook hier maakt hij niet een hongerige indruk...nouja...ik wacht af op een tip! alvast bedankt!
 
Hij heeft nog wel melk nodig, hoeveel dat is voor 7,5 mnd weet ik niet. Mijn dochter is 20 maanden en heeft per dag 300ml aan melk nodig (de yoghurt etc. tellen ook mee).
Als je zoontje nog maar 7,5 maand is en je met borstvoeding wilt stoppen moet je nog geen gewone melk geven maar opvolgmelk bijvoorbeeld Nutrilon 2. In gewone melk ontbreken dingen die je kind nu nog nodig heeft zoals extra ijzer, extra vetten en speciale vetten die in gewone melk ontbreken. En in gewone melk zitten teveel eiwit en zout.
Je kunt het beste pas vanaf 18 maanden met gewone melk beginnen maar in ieder geval niet voordat je kind 1 jaar is.
En als je opvolgmelk gaat geven hoef je geen vitamine D druppels meer te geven want dit zit er al in.
 
Terug
Bovenaan