steeds minder honger

hoi hoi,

mijn zoon is nu 11 weken.. en had 3 weken geleden 180+6 in de fles(5x op n dag).. vorige week zijn we erachter gekomen dat hij reflux heeft en moeten we minder in de fles doen.. nu heeft ie al een week 150+5 (4x) en 1x 180.. gister had ie opeens genoeg aan 3x 150 en 1x 180.. en dat terwijl we juist al voeding hebben voor hongerige babies.. want hij was onverzadigbaar.. vandaag lijkt het er weer op dat hij minder krijgt.. net als gisteren. meneer is trouwens wel tevreden!
snapt iemand dit?

liefs
 
Kinderen geven zelf heel goed aan wat ze willen hebben. Soms willen ze dagen heel veel en soms ineens niet. Kinderen groeien soms ook ineens heel hard en dan hebben ze heel erg honger.
Laat het hem zelf lekker regelen. Blijft hij nu structureel minder drinken dan zou je hem weer op de standaard voeding kunnen doen. Loïs had nl altijd last van harde poep door Nutrilon forte.

Op een gegeven moment zijn ze uit-geclusterd en hebben ze genoeg aan minder. Dat ontstaan zo rond de de 3e of 4e maand. Bij onze meid was het ook zo ineens over. blij toe toch... bij ons was het altijd huilen rond de voeding en uitstellen kon al helemaal niet...
jij schreef dat je kindje reflux heeft. Dan was het onverzadigbaar zijn waarsch geen teken van honger maar een teken van de reflux. waarschijnlijk zit ie nu beter in zijn vel en gaat ie minder drinken... knap van een baby hè dat ze aangeven dat ze minder nodig hebben. fijn toch??? een goed teken lijkt me.

het wordt alleen maar makkelijker zo. Hou het in de gaten... als ie steeds minder gaat drinken, trek dan aan de bel maar als ie nog aan het minimum komt dan is het prima. het minimum is 150 cc x lichaamsgewicht.... dit is het aantal cc in 24 uur.

succes ermee!
 
kindjes met reflux willen ook vaak eten om het branderige van de maagzuur weg te slikken/onderdrukken.

Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat je zoontje voorheen niet echt honger had, maar steeds wilde drinken vanwege een pijnlijke slokdarm?
 
hoi hoi.

ik denk niet dat hij voor die tijd wou eten om het branderige gevoel weg te krijgen, hij huilde bijna niet, en was een tevreden mannetje, wou alleen veel eten (komt al tijden om de 4 uur en slaapt 'snachts door.. drinkt alleen zijn fles tot op de laatste druppel leeg)
vorige week was ik hem aan het aankleden en werd hij ineens blauw en stopte met ademen, in het ziekenhuis zeiden ze dat waarschijnlijk wat maaginhoud omhoog was gekomen doordat die te vol was.. en dat was in zijn luchtpijp gekomen. volgens hun kreeg hij te veel voeding.
dat terwijl ze op het consultatiebureau zeiden dat hij te weinig kreeg..
oftewel.. we hebben weer een paar dagen dat ik er helemaal niets van snap.. ma uiteindelijk zal het zich wel weer regelen denk ik..

liefs!
 
Getsie wat eng..... Raar dat ze op het cb precies het tegenovergestelde zeggen als op het ziekenhuis....

Maar ja.... zolang je mannetje tevreden is en goed blijft plassen zal het idd wel goed zijn....
 
Terug
Bovenaan