Steeds minder lekker vinden

<p>Hallo dames,</p><p>Ik ben al ongeveer een half jaar aan het zoeken, maar ik kom er echt niet meer uit. Ik heb toen al van alles geprobeerd, maar mijn zoon van 18 maanden vindt steeds minder dingen lekker.</p><p>Om precies te zijn eet hij alleen nog:</p><p>Boterhammen met boter en pindakaas, walnoten, komkommer, tomaat, fruit, broccoli, droge pasta en droge rijst. Voor de rest echt letterlijk niets.</p><p>Geen vlees, geen sausjes, geen andere groenten. Verstoppen, pureren, eten afkoelen, geen tussendoortjes geven, mengen met honing/mayonaise!/appelmoes/yoghurt niets helpt.... ik heb al contact met een diëtiste gehad en van alles geprobeerd, maar nee. Een aantal maanden terug leek het een week beter te gaan, maar daar is het ook bij gebleven. Ik maak me zorgen, omdat hij nauwelijks aankomt. Hij is nu ongeveer 80 cm en 9,1 kg. </p><p>Ik heb het losgelaten. Eet hij niet prima. Hij blijft wel heel de avond huilen als ik hem geen boterhammen geef. Gaat dan ook  niet slapen. Volhouden helpt niet, want hij houdt het langer vol. Wie o wie weet wat ik moet doen. Ik ervaar echt heel veel stress hierdoor. </p>
 
Ja dit is een fase. Wij zitten er ook middenin met dochter van 19 maanden. Die at altijd alles en nu is alles nee lekker en een drama. Wij zetten het neer, eet ze dan is dat fijn, zo niet maken we er geen drama van. Zoon is nu bijna 3 en is er bijna overheen. Die gaat eindelijk weer zonder drama aan tafel en proeft weer alles. 
Onze kinderen houden wel erg van soep met croutons van de lidl (zijn van die grote). Dat krijgen ze na het middagdutje, dan zit er alvast wat groente in. Overdag zet ik Ala snack soms een bord op tafel met paprika, snoeptomaten, komkommer, dipje, nootjes, fruit en dat eten ze makkelijk omdat dat leuk is om te pakken. Verder altijd yoghurt na het eten of ze nu wel of niet gegeten hebben.
Verder helpen en proeven ze bij het klaarmaken van het eten. 
Succes, het komt wel weer goed. 
 
Helaas is dit een fase. Mijn dochter had dat ook vanaf ongeveer 1.5 jaar tot 2 jaar. Toen ging ze ineens weer meer dingen eten en ook eet ze nu weer groente. Ze eet nu nog niet alles hoor, maar wel weer een heel stuk meer.
In dat halfjaar dat ze slecht at ging er als avondeten soms alleen maar appelmoes en een toetje in. De rest wilde ze niet, maar zette het wel altijd voor jaar neer. Ze heeft dus eigenlijk een half jaar geen groente, vlees, aardappelen gegeten en ineens wilde ze het weer. Heb er nooit een strijd van gemaakt en ze had ook geen last van honger savonds of snachts. Overdag at ze wel veel fruit, brood enz. 
 
 
Probeer eens eens een avocado op brood,
Of zelf pastasaus maken.. (eten wij minstens 1x per week)...
Verse soep maken...
En idd snackbordje met tomaatjes paprika en komkommer...
 
Terug
Bovenaan