Steeds natte luier 's nachts

Hallo dames.

Het gaat hier nog steeds supergoed. Stefan is sinds dat we hem geen suiker meer geven een stuk rustiger en beter hanteerbaar.
Daniek doet het hardstikke goed (zie mijn hyves voor foto's)...

Maar nu een vraag over Stefan. Hij is sinds afgelopen mei zindelijk. Ook 's nachts ging het erg goed. Hij heeft wekenlang geen natte luiers gehad. Net toen we op het punt waren om de luier af te laten, was hij steeds weer nat.
We halen hem om 23u uit bed om te plassen, maar het werkt niet....
Heeft er iemand tips??

We hebben het idee dat het weer begonnen is sinds dat het 's ochtends nog donker is als we wakker worden.

Groetjes!

Toen wij bij Lukas snachts de luier weglieten was hij lang niet altijd droog. Maar op advies van mijn moeder toch ook snachts de luier weggelaten en inderdaad om een uur of elf op de wc gezet.

Eigenlijk is dat van dag een af aan goed gegaan. Op een of andere manier had hij door dat hij geen luier om had en plaste dus ook niet meer in de luier.

Wij zijn ook al vrij snel gestopt met het om elf uur op de wc zetten want Lukas is echt niet wakker te krijgen en zit maar wat heen en weer te zwaaien op de wc.

soms gaat het mis, en dan gaat het ook gelijk twee op drie dagen mis. Maar ondertussen hebben we wel door dat als het mis gaat, we hem de volgende twee of drie dagen wel weer even op de wc moeten zetten, meestal neemt hij dan niet de tijd om voor het slapen gaan goed te plassen.

En dat soms mis gaan is echt heel soms. Op z'n hoogst een keer in de twee maanden. En daar zijn natuurlijk zeiltjes voor.

Mijn advies is dus, gewoon proberen, maar wel met een zeiltje eronder.

elise is ook al sinds mei zindelijk en ook gelijk 'snachts
nu plast ze sinds twee weken elke keer in bed ze plast voor eht slapen gaan en meestal als we om 11 uur bij haar koemn is ze vaak al nat

dus nu toch maar weer een pak luiers gekocht en vannacht een luier aan gedaan en je raad het natuurlijk al

vanmorgen was ze nog kurk droog

dus eigenlijk hebben we het zelfde probleem

Toen onze dochter overdag zinnelijk was, was ze de eerste 2 weken 's nachts ook droog.
Maar op een gegeven moment toch natte luiers.
Heb weleens gehoord dat het zinnelijk zijn 's nachts vaak later komt als overdag en ook dat als ze een paar dagen achter elkaar 's ochtends droog zijn, ze dan toe zijn aan zonder luier slapen.
We zijn hier nog niet echt bezig met 's nachts zinnelijk...overdag zijn er ook nog al veranderingen geweest en drukke dagen voor haar, dus ga ik het nog niet forceren. We kijken wanneer ze er aan toe is en dat kan ook nog weleens 2 jaar duren.
Iemand bij ons achter heeft een zoontje van 6 jaar die nog in bed plast en ook nog een luier aan heeft. Ze hebben vanalles geprobeerd, maar werkte (nog) niet. Ik maak me er nog niet druk om. Jammer dat ze eerst wel zinnelijk was (onze dochter) en nu niet meer 's nachts, maar alles op zijn tijd.
Het kan zoveel oorzaken hebben waardoor het nu even niet lukt! Het komt ooit wel goed denk ik dan.
Succes....groetjes!

Terug
Bovenaan