Steeds negatieve ovulatie test

Hoi dames,

Ik test al een tijdje met verschillende ovulatie testen. Clear Blue en kruidvat eigen merk. Maar ik krijg geen knal roze lijn. Steeds een lichte lijn gedurende de hele maand na mijn menstruatie. Mijn huisarts zegt dat ovulatie testen niet bij iedere vrouw werken. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
 
Vervelend! Heb je dagen waarop de lijn iets donkerder is dan andere dagen? Ik dacht ook dat ovulatietesten bij mij niet werkten, omdat ik nooit een dikke lijn kreeg. Terwijl bij ovulatietesten juist gezegd wordt dat de lijn even dik moet zijn als de controlelijn. Bij mij bleven het vage lijntjes, maar wel duidelijk donkerder dan de dagen ervoor. Ik wachtte dus vaak nog steeds op de positieve ovulatietest, maar dan ineens nam de dikte alweer af... Maar ik ben zwanger geworden! Dus de nog steeds vage lijntjes, betekende bij mij wel degelijk de LH piek...
Zie jij ook zo'n verloop, of zijn alle lijntjes altijd even donker/licht? 
 
Dankjewel voor je reactie! :)

Ik weet niet hoe ik een foto kan uploaden.

Op 26 nov was mijn eerste dag van mijn menstruatie. Op 7 dec hebben we geklust en volgens mijn app zou 9 dec de waarschijnlijke ovulatie dag zijn.

Op 7 dec was een iets donkerder maar nog steeds licht streepje te zien. De daarop drie volgende dagen werd het streepje lichter tot er bijna niks te zien was
 
Zou kunnen dat je 7 december dus toch een positieve ovulatietest had. Weliswaar een lichte streep, maar als hij daarna weer afneemt, kan dat heel goed je LH piek zijn geweest. Bij mij was dat ook zo, ook al zegt de gebruiksaanwijzing war anders :)
Bij een positieve ovulatietest, verwacht je je eisprong 1 a 2 dagen daarna, dus dat zou kloppen met de app. Als je dus 7 december seks gehad hebt, zit je goed, aangezien je eisprong waarschijnlijk 8 of 9 december was.
Hoe lang zijn jullie al bezig zwanger te worden? Als dit lang zo doorgaat en je ondanks actief proberen zwanger te worden niet zwanger raakt, kan je een verwijzing naar de gynaecoloog vragen en kunnen zij met de echo kijken of je idd een eisprong hebt. Ik stond op het punt om dat te doen, toen ik ineens zwanger bleek. Nu 8 weken onderweg! Hopelijk heb je ook snel een positieve (zwangerschap!)test in handen! 
 
Ik heb daar ook last van gehad tot ik overstapte op extra gevoelige ovulatietesten. Daarmee kon ik mijn eisprong wel prima vinden. Ze hebben ze bij 2besure, en ook bij andere merken, maar daarvan vind ik het soms niet zo duidelijk hoe gevoelig ze precies zijn, hier ben ik het meest tevreden over. Ik kocht ze hier: https://www.2-besure.com/product-categorie/ovulatietesten/ovulatietesten-dipstick-extra-gevoelig/

Ik weet overigens zeker dat ik wel daadwerkelijk een eisprong had, ik ben sinds ik zulke gevoelige testen nodig heb 3x zwanger geworden, waarvan wel helaas 1 miskraam, maargoed, ook dat kan natuurlijk alleen met een eisprong. ;)

Als je hiermee ook niets kan vinden zou ik inderdaad eens naar de gynaecoloog stappen en vragen of ze dat kunnen onderzoeken. Ik zou wel specifiek erbij zeggen dat je met een ovulatietest nooit positief test, want dan interpreteren ze hormoonwaardes namelijk anders.
 
Ik heb net in een ander topic gereageerd (die stomme ovulatie testen). Maar bij mij deden de ovulatie testen het dus inderdaad niet. Ik heb een jaar lang die testen gedaan en soms iedere dag vd maand! Maar nog nooit een lichte streep gehad of dus een positieve ovulatie test. Gynaecoloog heeft toen gezegd dat ik moest stoppen met testen, omdat ze bij mij dus niet werken.

Wij zijn toen over gegaan op iui en daar waren wel eisprongen te zien, maar die kwamen dus niet uit de ovulatie testen naar voren.

Succes!
 
Terug
Bovenaan