steeds niet ongesteld

Hoi allemaal,

Even een vraagje.
In april heb ik voor het laatste keer mijn menstruatie gehad, daarna niet meer. Mijn partner en ik proberen wel zwanger te worden,maar tot op heden is dit niet gelukt. Is er iemand bij wie de menstruatie ook lang wegbleef, maar niet zwanger is? Ik lees het graag!
Groetjes, Jessica

Hoi Jessica,
Ben je in april gestopt met de pil?
Dan kan het kloppen. Soms blijft je ongi dan wat maanden weg omdat je lichaam het nu allemaal weer zelf moet doen. Door de pil werd dat al die tijd geregeld.

Zo niet tja, dan kan je een ovulatie test kopen om te kijken ofdat je wel ovuleert of bij de HA langs gaan.

Succes.

Gr.
Bieb.

Ik ben arts en ken het probleem. Meestal is het een gevolg van hormonale ontregeling, oa na lang pilgebruik. Ook kan het gebeuren als je recent veel bent afgevallen of fanatiek sport. Als je verder geen klachten hebt zal je huisarts je adviseren te wachten tot je 6 maanden niet hebt gemenstrueerd. Pas dan volgt verder onderzoek. Nog even geduld dus...

Hoi Hoi,

ik ben dus ook al sinds april niet meer ongesteld geweest. Zeer vervelend want je houdt er wel rekening mee. Daarvoor overigens sinds het stoppen met de pil wel 3 keer redelijk op tijd (gestopt in december 2003). Omdat ik toch zoiets had van ku* ben ik wel naar de dokter geweest en die heeft toen bloedtest laten uitvoeren omdat ik voor ik ooit met de pil begon heeeeel erg regelmatig was (bijna op het uur af zeg maar). Maar daar kwam bij mij geen hormonale afwijking uit. Moet dus nu temperaturen en als er in september nog niks is gebeurd dan terug komen.

Weet bij jou dus niet of je sinds de pil uberhaupt wel ongesteld bent geworden en hoe het vroeger was maar ga anders eens bij je dokter langs. Dit bloedtestje kunnen ze in ieder geval even doen.

hoi mijn vriendin werd ook niet meer ongesteld, nadat ze met de pil was gestopt. Ze heeft altijd het vermoeden gehad, dat ze vermindert vruchtbaar was. vandaar dat ze nu 2 jaar geleden is gestopt met de pil. Haar menstruatie kwam niet en ze is toen doorverwezen naar een gynacoloog. Pilletjes gehad, waardoor ze wel ongesteld werd, maar zwanger worden ho maar. Zo is dit een tijdje doorgegaan, waarna bleek, dat haar baarmoederslijmvlies niet dikker werd. Uiteindelijk doorverwezen voor ivf, we zijn nu aan het wachten tot we mogen beginnen.

Terug
Bovenaan