steeds om 24.00 uur wakker!!

Beste allemaal,

Ik weet mij even geen raad....mn meisje ( 16 weken) sliep altijd prima maar sinds vier nachten heeft ze wat nieuws....

Ondanks haar laatste voeding ( rond een uur of 21.00 u) wordt ze nu steeds om ongeveer 24.00 uur wakker....eerste wat keutelen in bed en daarna echt heel hard huilen.....

We hebben haaar een paar keer een fles gegeven, maar eigenlijk is dat toch niet normaal   ( zit ze zelfs op 6 voedingen van 200cc!!!!) maar of ze echt honger heeft...??? Ze drinkt m wel leeg, maarja ze laat eigenlijk zelden staan.....

Ze gaat daarna wel slapen maar is dan alweer om 5 uur wakker....IK BEN GEBROKEN!!!!! En vraag me echt af hoe dit zo maar kan.....steeds 's nachts als ik zie dat het rond 24 u wordt, wordt zij wakker...

Wat moet ik doen, want dit hou ik niet lang vol... (slaap nu gemiddeld maar 5 u per nacht terwijl ik nog steeds heeeeel moe ben van de bevalling...)

Wie oh wie heeft tips?? Moet ik haar laten huilen??

Liefs esther ( mv Mirre Jasmijn, 16 week)

Als je denkt dat ze genoeg binnenkrijgt en het niet van de honger is dan is het misschien zuigbehoefte (omdat ze dus wel die fles leegdrinkt).
Dat had Bryan ook, wij gaven hem steeds meer en vaker, terwijl het dus zuigbehoefte was. Wat bij ons dus super werkte was de speen! Was hij altijd gelijk stil en viel lekker in slaap. Dus ik weet niet of je al een speen gebruikt anders is dat een optie?!
Renske duimt al vanaf het begin en heeft verder ook nooit last van zuigbehoefte gehad daardoor.

groetjes Mieke
mama van Bryan (1,5jr) en Renske (3,5mnd)

Lieve Esther,

Ik kan het me helemaal voorstellen! Mijn dochtertje (26 weken) heeft een tijd precies het zelfde gehad. Wij gaven haar dan ook toch iets te drinken, maar uiteindelijk wennen ze daaraan en dan ben je nog verder van huis. Heeft ze niet een groeisprongetje? Anders zou ik haar niet meteen eten geven.

Wij hebben na een behoorlijk aantal gebroken nachten met soms wel 5x een slokje willen, haar nu aangeleerd, langzaam aan, dat ze geen drinken meer krijgt 's nachts en dat ze mag gaan slapen. Je hebt twee methodes om haar dat te leren, de eerste is laten huilen en dan een aantal vreselijke nachten op de koop toe nemen, of leren slapen zonder huilen (methode van Elisabeth Rapley, kamertje ongezellig maken, niet uit bed halen, geen eten geven etc). Wij hebben een combi gedaan en wij hebben echt een wondertje zien gebeuren, ze slaapt nu binnen twee weken veel beter, huilt niet meer 's nachts en als ze wel huilt ze wel dan is even geruststellen genoeg. Van vijf keer per nacht (minimaal) eruit moeten naar maximaal 1 keer was echt geweldig.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes en hopelijk slaap lekker!

Deetje

He Esther,

Ik heb niet echt tips, maar onder het mom van gedeelde smart is halve smart:

mijn dochter (bijna 15 weken) heeft nog nooit doorgeslapen en komt al die tijd al rond 12 uur en 5 uur en zit ook gewoon op 6 flessen....Ik ben ook helaas een avond mens, dus heb nu ook gewoon maar besloten om te wachten met naar bed gaan tot na die fles....na 5 uur gaat ze gelukkig weer gewoon slapen, maar helaas heeft ze nog een grote zus van 3.5 die na 7 uur wel klaar is met slapen.....die zet ik geheel tegen mijn principes heel pedagogisch voor de tv zodatt mama nog even kan blijven liggen.....Ondertussen ben ik weer begonnen met werken, wisselende diensten in de zorg.....ben bekaf en maak fouten....
Heb ondertussen in die 15 weken 1 keer door geslapen, toen de meiden waren logeren.....

Ik bedoel dus: Ik snap helemaal wat je bedoelt....

Sterkte Liefs Yvonne

He Esther,

Wat vreselijk vervelend voor je!
Bij ons is Christian sinds 14 weken bezig met zijn sprongetje en dat betekent dat hij   de meeste nachten rond 4:00 uur wakker wordt en huilt. Wij geven hem al heel lang geen nachtvoedingen meer en ook hier werkt het speentje uitstekend!
En ik heb goede hoop dat hij weer lekker goed gaat doorslapen over een paar weken als heel dat groei-gebeuren weer een beetje rustiger is...

Heel veel sterkte! Ik wilde dat ik meer voor je kon doen

Groetjes, Karin
mama van Christian (18 weken)

lieve deetje, yvonne en mieke......

Bedankt voor jullie tips en gedeelde smart..... :)
Vannacht ging het weer redelijk....ze is niet meer om 24 u wakker geworden, dus dat scheelde een heleboel!!! Heb ik gelukkig weer een paar uurtjes kunnen maken..

Zijn jullie ook nog steeds zoooo moe??? Morgen gaan we op vakantie ( voor het eerst met een kleine) het lijkt op een halve volksverhuizing  maar ik heb er zin in!!

Veel liefs Esther

Terug
Bovenaan