Steeds oogjes dicht knijpen

Hoi Allemaal,

Sinds zaterdag knijpt Kai steeds zijn ogen dicht knippert dan een paar keer en doet ze weer open. Vooral als hij ligt of als ik hem aan het vershonen ben.
Hij doet het wel een aantal keer per uur en ik vind het een beetje een eng gezicht.

Gisteren was ik bij de dokter omdat hij wat bultjes in zijn gezicht had ( misschien waterpokken ze kon het moeilijk zien anders zijn het misschien muggen bulten) en toen heb ik ook van die oogjes gevraagd. Hij deed het bij haar maar 1 keer en ze zei maak je niet druk. Maar ik ben er toch niet gerust op. Misschien heeft hij ontdekt dat als hij zijn ogen dichtdoet dat het dan lekker donker is. haha
Het lijkt net of hij pijn heeft of dat er iets in zijn oog zit. Hij is voor de rest super vrolijk en je merkt verder niks aan hem.

Herkent iemand dit misschien?

Gr. Kim ( Kai 17-10-2005)
 
Hoi Kim,
je weet het nooit bij die kleintjes. Soms leren ze gewoon iets van iemand en dan doen ze dan na. Is er iemand (of jij) die met de ogen naar hem knippert of iets dergelijks? jamey doet sinds een paar dagen ook iets wat hij eerder niet deed. Hij lacht heel schattig hardop en dan knijpt hij z;n oogjes ook dicht en trekt z;n neusje op. Wij reageren daar natuurlijk op en dat vindt hij vervolgens ook weer leuk.
Dus het is misschien gewoon iets nieuws, kijk eens of hij andere dingetjes ook snel oppikt?
Succes!

Groetjes, taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi,

Dank je wel voor je reactie. Ik zal er   eens opletten of ik het inderdaad ook weleens naar hem doe. In de spiegel doe ik het wel altijd als ik naar hem lach dan knijp ik mijn ogen een beetje dicht maar dan doet hij het niet na. Ik belde de oppas net en ook als je hem bijv. brood geeft dan doet hij het ook. Ze zei het lijkt wel of hij het spannend vindt ofzo zo zit hij erbij. Hij doet het voornl. als hij ligt. Maar soms is het zo'n eng gezicht dat ik denk dat hij flauw valt. Als je gewoon met hem speelt of hij zit dan doet hij het bijna  niet.

Gr. Kim
 
Onze dochter deed dat ook een tijdje. Ze kreeg toen ontstoken oogjes. Heb het steeds schoongemaakt met een washandje met water, na een paar dagen was het over. Succes
 
Ons zoontje deed ookiets dergelijks toen hij on. 7 mnd oud was: flink schudden met zijn hoofd alsof hij een tik had. Na een week was het nieuwe van het kunstje eraf en stopte hij weer met schudden....
Ik zou het even goed in de gaten houden, maar maak je niet meteen te druk...
                       (succes ermee!)
 
Hoi,

Mijn dochtertje (10maanden) doet sinds twee dagen net hetzelfde: ogen dichtknijpen en een paar keer knipperen. Soms doet ze het een paar keer na elkaar met een paar minuten tussen. Het gebeurt als ze gewoon zit te spelen en ook als ze plat ligt om haar te verschonen.
Hoe is het destijds met Kai afgelopen? Is het vanzelf overgegaan? Of bleken het ‘aanvalletjes’ te zijn? Alvast erg bedankt voor je reactie.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan