Steeds vroege om eerste nachtvoeding vragen

Mijn kleine meid (13weken) komt de laatste nachten steeds vroeger en vroeger voor een nachtvoeding.
Als ze wakker wordt geef ik haar de kans om zelf terug inslaap te vallen, maar als dit niet lukt geef ik haar een voeding.
Eerst werdt ze pas wakker rond 3u, dit is al vervroegt naar 23u30....
Bedtijd rond 19u30 à 20u. Geven geen droomvoeding, lukt hier niet. Heeft ook geen tutje en zou dit ook zo willen houden.

Iemand tips ? Of aan wat dit zou kunnen liggen. 4 maand slaapregressie al ?

Heel normaal dat ze om 2330 voeding wil. Slaapt ze dan de nacht door tot de volgende ochtend? Of komt ze alsnog midden in de nacht?

Voor zulk kleintjes is de ruk 19-3 al heel lang. Meeste kindjes krijgen rond 23u nog voeding en vaak snachts ook . Heel normaal op die leeftijd.

Hier een kleintje van 18 weken die op die leeftijd echt niet om 19/20u op bed ging. Die bleef wakker tot 22/2230 en dan na de voeding op bed tot de volgende ochtend.

Eens met hierboven. Opzich is een voeding om 23.00 toch juist fijner dan om 3.00? Want dan slaap je zelf toch nog niet echt.

Ik vind het al mega knap dat je kindje al keurig rond 19.00/20.00 in bed ligt. Hier 2 dochters en die kreeg ik de eerste 4 maanden echt niet eerder in bed dan 22.00 hoor... almaar huilen, krampjes, uren rondlopen elke avond!!
En dan kwamen ze tot 6 maanden gerust voor een voeding om 23.00/2.00/5.00.... stipt elke 3 uur. Tot 14 maanden sowieso nog een nachtvoeding nodig gehad en de jongste is nu 2.5 jaar en we slapen nog steeds zeker niet elke nacht door. Go with the flow, verwacht niet teveel van je kindje want het is toch steeds wat de komende jaren (!) ;)

Bij mijn beiden kindjes begon de slaapregressie inderdaad rond 12/13 weken. Wij ontdekt dat het vroegere wakker worden wel te verhelpen was met een speentje? maar dat wil je niet. Misschien kijken of er een andere manier te vinden is om haar in slaap te krijgen? Bij ons bleek het nooit honger, wel huidhonger. Dus soms even in de armen genomen etc. 

Hier hadden we dat ook. Ze heeft tot 6 maanden rond 22.30 gedronken en dan 2 uur en 5 uur weer. 
Nachtvoedingen zijn helaas heel lastig te sturen. En ik heb zelf gemerkt dat even gauw voeden de minst grote onderbrekingen van slaap geeft. Met rekken ben je veel langer op omdat ze dan elke keer na een kwartiertje oid weer ging huilen. Ze had het gewoon nodig. 

Terug
Bovenaan